Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har en 740 -92 som trycker ur sig olja ur påfyllningslocket. Har ny packning, det är tryck i vevhuset när jag skruvar av locket efter körning. Funderar på om vevhusventilationen är igensatt, men var sitter den? Nån vänlig själ som kan hjälpa mig?
Under insuget sitter det en svart dosa eller burk och från den går det en slang som delar sig till två. Burken heter oljefälla och det kan vara den, någon av slangarna eller ett flamfiltret sin sitter i slangarnas förgrening som kan vara igensatt. Åtgärda snarast annars kan motorn trycka ut packboxar och andra packningar mek kraftigare oljeläckage som följd.

//Maxwell
lånar tråden lite, jag har hört av en kompis att man kan plocka bort flamfällan helt och hållet, går det bra eller är det mindre bra? sen undrar jag bara över hur oljefällan sitter fast på blocket, är den skruvad? hur tar jag loss oljefällan helt från bilen utan att slangen till tråget följer med upp?

Lås bilen med nyckeln då åsidos&[…]

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]