Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
nej, det
är enkelt på denna modell. har ingen aning vad en ny kostar (3000-5000:-) tippar jag
av Mattias_667
Tjena! Bytte nydligen min. En ny på volvo kosstar ca 3 500 kr, på mekonomen /meka ca 2 700. På skruvat.se (där jag köpte min) ca 700 kr. Men på skruvat är det endast pumpen på de andra ställena säljer de bara hela skiten komplett med bränslemätare osv. Men är du någorlunda duktig kan du plocka sönder den stora klumpen och byta bara själva pumpen. Det är rätt lätt att byta.
Användarvisningsbild
av dabo78
ok tack för tipsen :)
Jag la märke till att det väsnades under bilen idag och en vän sa till mig att det förmodligen var bränslepumpen.
Vad tror ni?? bör jag byta nu eller jag kan köra lite till?
ska iväg på en resa om 1 mån och är tbx i sommar..
Användarvisningsbild
av CarMan
tippar på att den går länge till (man brukar höra om det bara låter lite eller om det låter som nått går trögt/tunkt)
Användarvisningsbild
av dabo78
CarMan skrev:tippar på att den går länge till (man brukar höra om det bara låter lite eller om det låter som nått går trögt/tunkt)
den väsnas lite..ett jämnt ljud... :o
av Mattias_667
Beror på hur gammal bilen är, min bränslepump var kanse 7 år gammal. Och 700 kr ? vad är det ? byt skiten. tar ca 2timmar. men ett tips. Ha Inte full tank så blir det smidigare. passa på att byta bränslefilter så har du det gjort. alltså delar för 1000 kr om du beställer från skruvat.se. Vad kosstar en bärjare + värkstad (ca 2500+5000kr).
Svårt val.....
Användarvisningsbild
av dabo78
Mattias_667 skrev:Beror på hur gammal bilen är, min bränslepump var kanse 7 år gammal. Och 700 kr ? vad är det ? byt skiten. tar ca 2timmar. men ett tips. Ha Inte full tank så blir det smidigare. passa på att byta bränslefilter så har du det gjort. alltså delar för 1000 kr om du beställer från skruvat.se. Vad kosstar en bärjare + värkstad (ca 2500+5000kr).
Svårt val.....
en 99a...det är min första bil så jag är inte så hemma på att mecka ännu :)
någon i närheten av Helsingborg så är kunnig?
:D
Användarvisningsbild
av dabo78
Mattias_667 skrev:Köp en gör det självhandbok på Biltema, sen är det bara att meka på
jag ska göra det. tack alla för tipsen :) nu är det bara mitt vinande ljud kvar jag vill bli av med, men det ligger ien annan tråd

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]