Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stroessel
Hej alla, purfärsk på forumet och sökt runt nu i nån timme efter iPhone-kompabilitet med nya XCXX-modellerna. Jag har noll koll så tänkte att ni som experter kanske kan hjälpa mig ;)

Jag har en iPhone 3G. Uppdaterar alltid allt så det är firmware 2.2 på den. Hur kompatibel är min telefon med nya XC-modellerna?
Det jag undrar är väl vad dom klarar av och vad jag behöver för att dom ska hantera telefonen med bilens system. Vad jag förstår så behöver man ett iPod-kit för att styra den med multifunktionsratten. Annars verkar det som att man kan använda den som en usb-lagrungsenhet och på så sätt komma åt musiken? Kan man använda den med bilens handsfree? Via blåtand? Vad behöver man då?
Om nån orkar så får ni gäärna lära upp mig lite ;)

Drömmen vore väl att man kunde spela musik med den och ta emot samtal när den är inkopplad. Kanske t.o.m. använda telefonens GPS samtidigt genom att han den monterad nånstans vid vindrutan.
Användarvisningsbild
av bylle
Jag har följande i min bil (XC70 II D5 -08) ;
- Volvo iPod+USB-interface (med en USB och en iPod-kontakt)
- Volvos org.tillbehör Bluetooth-handsfree (inte det som monteras i fabrik utan eftermonterat)
- Brodit iPhone-hållare med genomföring av bottenkontakten
- Cablejive förlängningskabel för iPod-kontakten
- Cablejive laddningsadapter för konvertering av 12V till 5V-laddning för nyare iPod/iPhone

Jag kan göra följande med min iPhone 3G FW2.2;
- Ringa och ta emot samtal via Bluetooth-HF
- Spela musik och komma åt spellistor, album etc med samma struktur som i iPod/iPhone
- iPhonen laddas direkt den ställs ned i bilhållaren
- Om jag vill går den även använda som GPS där den sitter placerad

Mycket nöjd med hur det hela fungerar.

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]

Nä, inget Polestarmärke bara för at[…]

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]