Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MikaelD
Hej.

Skall byta bromsskivor bak på min V70 2.5 SE -99 och undrar om det är någon som har erfarenhet av Biltemas bromsskivor och bromsbelägg? Är det något att ha eller skall jag köpa på Volvo alternativt Mekonomen istället? Det är ungefär samma pris på Volvo/Mekonomen.

Tacksam för svar.

/Mikael
av sssljo
Jag kör flera av mina volvos med bromsdelar från Biltema och har inte upplevt sämmre egenskaper på dessa. Tror inte att de skulle få fortsätta sälja om de inte höll måttet(säkerhet). Om de har delarna till din som du söker så kör, brukar ju skilja en del i pris.
av birger24
Hejsan!
ang. Biltemas bromsdelar så funkar dom säkert lika bra som dyrare alternativ.
Köpte själv nya bromsskivor på biltema till min peugeot, har väll kört säker en 5-600 mil med dom utan några som helst problem.
Men sen är det ju upp till var och en att avgöra vad man vill köpa.
av TorxE14
Jag har Biltemas skivor, belägg och backar runt om. De har fungerat bra, inga vibrationer eller gnissel.
Kom ihåg när du byter att borsta ren hjulnavens aniggningsytor så att det inte finns nån rost kvar, annars kommer skivan att kasta (vobbla), oavsett fabrikat.
Obs. Pressa inte tillbaka bromskolvarna genom att sätta en kofot mot kolven och bända mot skivan, då blir den skev/smust kan ramla ner i anliggningsytan.
Uppdatering av infotainment 2025

Hoppas den nya stora uppdateringen kommer snart. L[…]

Hej på er alla! Ny på forumet här[…]

745 ojämn tomgång

Felkoder...... Om det är fel på lambdas[…]

Har vid flera tillfällen under åren st&[…]