Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag undrar hur bra parkeringsassistans fram är? Jag har bak och tycker att det är kanon bra,är det värt att lägga 6000 kr och få det framme okså?
Mvh Slezii
Senast redigerad av 1 Slezii, redigerad totalt 0 gånger.
jag förstår inte frågan.
det funkar likadant fram som bak, vill du ha den hjälp du idag har bak, även fram så är det väll bra?
om det är prisvärt är invinduelt, bara du som kan svara på det
Jag har det och det kostade ca 3000 kr vid beställning. Var osäker första gången jag hade det på min förra BMW men nu känns det svårt att vara utan sådan. Funkar även vid höga trotoarkanter osv :)
Det är säkert smidigt men behovet är ju väldigt mycket mindre än bak. 3000kr skulle det kanske kunna vara värt men inte 6000kr. Tänk på att du sannolikt inte får igen något av de pengarna när du säljer bilen i andra hand dock.
andreas_lofgren skrev:Det är säkert smidigt men behovet är ju väldigt mycket mindre än bak. 3000kr skulle det kanske kunna vara värt men inte 6000kr. Tänk på att du sannolikt inte får igen något av de pengarna när du säljer bilen i andra hand dock.
jag tycker inte man kan bestäma över nån annan, bara för att det inte är värt 6000:- för dig så kansk det är det för nån annan.

en del har det trånkt i garaget, andra fickparkerar flere gånger / dag, somliga har problem att parkera nära stora trotoarkanter tan att skrapa fälgarna. sen fins det dom so tjänar 70 000:-/ mån & då är det ju små potatis.... (en del åker ford KA, o klarar sig utmärkt !)

det är bara ägaren som kan bedöma om det är värt pengarna...
CarMan skrev: det är bara ägaren som kan bedöma om det är värt pengarna...
Om ägaren vill ha andras synpunkter så får han det.
Det är bra!
Och du har helt rätt,det är synpunkter man vill ha.
Det var inte riktigt det man ville höra att den fungerar likadant framåt som det gör bakåt fast det är på andra sidan av bilen. Det vet man. Har man inte det så vet man inte om man skulle ha nytta av det,men de som har det kan säkert svara på om de tycker att det gör nytta eller ej.
Mvh Slezii
Varje ny bilgeneration får sämre sikt både framåt och bakåt och att se hur nära det är framåt är inte lätt - bakåt har man ju viss hjälp av backspeglarna också. Givetvis är det viktigare bak än fram men det kanske är ungefär lika viktigt fram nu som det var bak på en Volvo 745... eller nåt.

Det kostar 3000 extra på Volvo oavsett om man köper paket eller ej.

Det finns en fördel till med att ha det både fram och bak: man ser bilen uppifrån grafiskt på skärmen (ej snygg grafik men ändå... BMW:s är snyggare!) vilket gör det väldigt enkelt att fickparkera.

Visst händer det att det piper fram vid rödljus, men då står man ju faktiskt väldigt nära!

PH

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]

Den står redan på max och påverk[…]