Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej!

Till 80% så är det en lödning på instrumenters baksida som är dålig. Det var på dessa modeller från sluter av 80-talet och början av 90-talet. Vilken lödning ”kontakter” det är, är även svårt att se för ett vant öga att upptäcka.
Löd om de lödpunkter som du eller den som gör jobbet ser och kommer åt. Det kan vara svårt att löda dessa punkter för de är belagda med något konstigt skydd (lack) över lödningarna.

Lennart 960
av Cicaro
Jag vet att trådskaparen inte ville löda själv och jag vet att jag nämnt följande guide i samband med frågor om ickefungerande bensinmätare men den kan vara av intresse för den som vill löda om en hastighetsmätare också och länkar till den för framtida bruk för den som söker på ämnet.

http://www.smithimage.com/~fassan/Bil-E ... bilder.pdf

förresten, Öl fungerar bättre för att muta radioentusiaster :wink:
Användarvisningsbild
av Escapist
Det finns ju en som renoverar mätare och instrument i Fjugesta. Jag köpte en renoverad mätare av honom och kan rekommendera det. Kostar runt 1000 kr. Men sen kan det ju som sagt vara glapp i kablaget vid bakaxeln också....inte lätt att veta :roll:
Användarvisningsbild
av sidhabo
Escapist skrev:Men sen kan det ju som sagt vara glapp i kablaget vid bakaxeln också....inte lätt att veta :roll:
Eller inte, eftersom trippen går.
Användarvisningsbild
av emwtur
Escapist skrev: Men sen kan det ju som sagt vara glapp i kablaget vid bakaxeln också....inte lätt att veta :roll:
Läs hela tråden - Trippmätaren fungerar enligt uppgift !

/emwtur
Användarvisningsbild
av Escapist
emwtur skrev:
Escapist skrev: Men sen kan det ju som sagt vara glapp i kablaget vid bakaxeln också....inte lätt att veta :roll:
Läs hela tråden - Trippmätaren fungerar enligt uppgift !

/emwtur
Ber om ursäkt för detta :-)-)

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]