Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av t0tte
Hej, har ett dilemma med min 740 -88 med B230f. Det började med att den gick dåligt och dog. Sen startade den efter en stunds kirrande och gick några mil, dit den skulle. Vid nästa start gick den hur bra som helst, stod på tomgång en stund och dog sedan. Sen dess har den inte gått att köra. Startat två gånger då den gått en stund felfritt och sedan dött. Ibland tänder den till lite grand och andra gånger inget alls. Bytat stift, lambda, lmm, båda styrboxarna, tempgivare, fördelare (hallgivare), bränslepumpsrelä och bränsletrycksregulator. Det kommer soppa från pumpen och den har gnista. Testat att blåsa i returen, inget stopp. Spridarrelät verkar friskt. Filtret är ganska nytt. Vad kan det mer vara? Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Hm, du verkar ha bytt det mesta redan :|
Har du felkods sockel ?
Har du ändrat något på bilen straxt innan du fick problem ?
Användarvisningsbild
av sidhabo
Ja, eller plocka loss ett stift eller två och kolla hur torra de är . Men det kanske du gjorde när du kollade gnistan ...
av t0tte
sidhabo skrev:Hm, du verkar ha bytt det mesta redan :|
Har du felkods sockel ?
Har du ändrat något på bilen straxt innan du fick problem ?
Nej, tror att den kom med bendixs regina f.r.o.m 91
Och nej, inte ett dugg tyvärr.
Mutterdragare skrev:Har du tagit ut någon av spridarna och sett om den öppnar och ger soppa?
Nej, men den luktade soppa idag i alla fall, så det verkar som om de ger. Men får kanske kolla för säkerhets skull.
Användarvisningsbild
av sidhabo
t0tte skrev: Nej, tror att den kom med bendixs regina f.r.o.m 91
Inte helt rätt. De finns på 740 -88B även om jag inte har nån på min -88A :cry: Därav frågan ....
Användarvisningsbild
av MoteX740
Felkods sokeln finns från Årsmodell 88B, finns info om det i Informationstråden 8)
av t0tte
MoteX740 skrev:Felkods sokeln finns från Årsmodell 88B, finns info om det i Informationstråden 8)
Då ljuger nog min haynes...
Användarvisningsbild
av sidhabo
t0tte skrev:
MoteX740 skrev:Felkods sokeln finns från Årsmodell 88B, finns info om det i Informationstråden 8)
Då ljuger nog min haynes...
Håller med dig. Lite luddigt i Haynes. Enligt denna ska det bara finnas för B234F ... så man undrar ifall det finns för B230F ... men jag antar att 740 -88B finns för både B234F och B230F. Så då rullar det ner till vilken motor man har på sin 740 -88B ...

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]