Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Vad jobbigt om man köper en IKEA-Volvo och så saknas det en skruv eller två när man monterar ihop den...
Då får man ta tunnebanan ut till kungenskurva och st i kö med kvitton och försöka förklara vilken skruv man behöver. :evil:

Ang Toyota så har dom väl vuxit ganska mycket för egen kraft. Dom har ju lite småsammarbeten med t.ex. Citroen & Peugeot där dom sammtillverkar den lilla stadsbilen Aigo eller vad den heter. Men så mycket längre än så vet jag faktiskt inte om dom gått.
Men visst hade det varit kul om Volvo och Toyota gjort nått ihop. Kanske vi hade fått se en driftssäker C30 med 2 liters dubbelturbo och 400+ hk :D
aygo --> i go --> jag rullar ;)

Jag personligen tycker det är lite roligt att Ford inte gjort sig av med volvo, trots snack under flera år. Och så vill de sälja NU?? Sämsta tänkbara tillfälle. De behöver ju få likvida medel, ja, lite sent att komma på det nu dock.

Jag hoppas innerligt att varken volvo eller saab fördärvas eller till och med läggs ned, som de pratar om att göra med Saab... vilka grannar ska man då reta? :lol:

/M
Det tror jag på när det är klart, har varit så mycket spekulationer.

Så länge de fortsätter att tillåta Volvo verka själv och inte sätter volvos märke på skitbilar så ser jag det inte som något problem iofs.
cobrajet skrev:
air skrev:Om IKEA hade ägt Volvo hade bilarna varit byggda av delar från Kina ihopmonterade i Rumänien idag.
Om IKEA köper Volvo så får man nog montera ihop bilen själv(V70 Billy) :wink: .
Vadå OM så som en del av bilarna är ihopskruvade (eller inte ihopskruvade) så kan man ju tro att de redan äger aktier i företaget..... :lol:

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]