Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Hakon
Hejsan, köpte mig i går en Volvo 940 Ltt -95. Så i fram tänkte jag sätta in mitt kitsystem från audiotop, 2st 5.25", diskanter och delningsfilter och en stereo Pioneer DEHP4900IB.
Har läst att man helst ska skaffa adapter ringar för att det är lite vajsing med måtten så det är antecknat.

Det är så att jag fått lite "problem" med kablarna från stereon. det är så att kablarna från Dörren kommer inte ihåg färgen, men iaf, dom finns inte med i kablaget vid stereon. Det står i boken om någon filter som ska finnas, Vart sitter det om någon vet?, För jag har lyckats hitta kablar med samma färg under diskanten där det går en Kabelhärva, någon som vet om det är samma kablar?, så man inte klipper fel så att säga!. Hjälp uppskattas verkligen!!.

Mvh//Robin.
Senast redigerad av 1 Hakon, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Adamzon
Hej!

Att karva ur lite frigolit kan inte skada.
Ang adepterringar finns de på biltema, Hittar dom inte i webkatalogen men jag är helt övertygad om att de har sånna.
Ang vart sätta delningsfilter, är det ett aktivt? eller passivt?
Är det passivt hade jag nog valt en neutral plats för att kunna dra resten av kablarna, Lägga det bakom stereon kanske?
Är det ett aktivt hade jag nog lagt det under hanskfacket eller något sådant för att kunna jystera vid behov

/Adam
av Hakon
hej!. Angående Högtalar adapter kunde jag inte hitta det på biltemas sida heller. Så beställde från MDS blev ju svindyrt men men. Delningsfiltret är sådant att jag inte kan ställa in något på det, så kanske passivt?.
Användarvisningsbild
av MoteX740
Du kan prova på att få lite bättre respons i forumdelen Billjud här på jagrullar.se
Kanske kan höra med någon admin om han/hon (Finns det hon admins på jagrullar?) kan flytta tråden åt dig, då man inte får ha 2 likadana trådar 8)
LED - bländande halvljus

Vid det här laget kan jag direkt se om det &[…]

@lennarte , Precis, det är 3500 kg på […]

Du kan köpa satsen själv, hårdvara[…]

Volvo V50 mugghållare?

Tack, hade googlat en hel del, men den dök al[…]