NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag tror det är enklare om du byter bil istället. Du har andra ledningsmattor, andra högtalare annat steg i skuffen annan programvara. För premium sound har du dessutom andra dörrsidor 08- och annan instrumentpanel.
av xabio
OK, jag har kollat på mina options och dom ser dystra ut. Fy fan för ett sådant system som Volvo premium** sound!

edit: ** "peformance" ska det stå!
Senast redigerad av 1 xabio, redigerad totalt 0 gånger.
av xabio
FiddeUBC skrev:har du kollat densions gateway för ipod / USB? Den borde väl funka tycker man.

jo, men då måste man ha high performace eller premium sound. Dvs, möjligheter till CD-växlare.
Jag har ju performace nivån och till det finns endast AUX, men jag skullevilja veta om någon har testat AUX mojängen.
Användarvisningsbild
av wendtan
Smått förvillande att du förbannar premium sound ovan utan att ha det i din bil? Du menade kanske performance sound?
av xabio
wendtan skrev:Smått förvillande att du förbannar premium sound ovan utan att ha det i din bil? Du menade kanske performance sound?
Jo, det är klart. jag förbannar performance sound så klart. Jag bara önskar jag hade premium!

Fråga: Har alla Volvo s40/v50 MOST buss from 2004, eller är det bara vissa som har det?
Användarvisningsbild
av Fellow
Jag har premium sound men ingen cd-växlare och vill ha möjlighet till ipod anslutning. Såg att dension säljer en aux lösning men är det någon som provat detta? 4000 kr känns saftigt för att få ett 3.5mm uttag. Kan jag inte köpa en stereo från 07 med cd-växlare och aux-uttag i bak o smälla in i bilen eller måste den uppdateras?

När kom aux-utgångarna på stereorna? Gäller det endast high performance och premium vare sig det är en 07- och framåt. Har bara hittat en 04- spelare med cd-växlare ännu men det är aux-utgången jag vill åt.
av LasseRe
Jag har en Performance stereo med AUX-ingång i armstödets fack, MY-08. Den fungerar bra med Ipod, iphone eller andra MP3-spelare. Skillnaden mot den specifika USB-Ipod ingången är att där kan man nog fjärrstyra från rattens kontroller, medan jag med AUX-ingången måste sköta manövreringen från själva MP3-spelaren.
Användarvisningsbild
av wendtan
Skillnaden mellan en aux ingång och volvos ipod interface skulle jag vilja säga är klart påtaglig.
I mittkonsolens display kan du se dina spellistor, låten som spelas och artistnamnet. Du kan göra dina val med mittkonsolens ljudkontroller eller rattknapparna. Du kan också välja olika former av slumpmässig uppspelning. Och när du kommit fram, är det bara att koppla ur spelaren och ta den med dig – med nyladdat batteri, dessutom.
Du får möjligheten att ha både USB och din Ipod inkopplad.
Värme i kupén laddhybrid

Nu var det lite höstkyligt imorse 8 grader. H[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]

Volvo 740 fördelare

Vevaxelgivaren....