- mån 12 jan 2009, 19:29
Jag har läst en massa trådar nu om automatlådan i nya volvobilar det verkar som att det är endast v8:an som den går bra i. Jag har själv en s80 2,5t med automat och den växlar skitdåligt. Nu har det tydligen kommit en ny mjukvara till dieselbilarna, Vid det här laget borde väll volvo veta om det här problemet och fixa till mjukvara till alla modeller, kommer det inte att kosta dom mer att inte fixa till problemet. Men frågan är kan man inte ställa krav via detta forum så dom verkligen ser hur stort detta problem är. Och ja!!!! vi är idioter vi som köpte bilen trots dålig automatlåda men nånting borde det väll gå att göra.
Robert.
En sak till. finns det samlat någonstans här på forumet om vilka uppgraderingar av mjukvara det finns till olika modeller.Kunde vara bra att veta då jag inte litar ett jota på att en verkstad skulle uppgradera min bil automatiskt vid en service.
Robert.
En sak till. finns det samlat någonstans här på forumet om vilka uppgraderingar av mjukvara det finns till olika modeller.Kunde vara bra att veta då jag inte litar ett jota på att en verkstad skulle uppgradera min bil automatiskt vid en service.