Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag kan bekräfta att Nano Gen4 ej laddas med adaptern, men spelar annars bra (har själv en Ipod 60 GB) min flickvän köpte en Nano gen4 för ett par veckor sedan. Styrning från ratten mm är ok men ingen laddning.

Så en adapter kan ju vara på sin plats, eller så får man som i mitt fall höra mer skön musik när den andra ipoden slocknat ;)
Det var nog fan det konstigaste jag har hört nånsin, men jag får tro dig. Fattar dock inte vad iPoden gör av den ström som ju skickas från adaptern.
För mig är det rätt viktigt att den laddar iaf, känns grymt jobbigt att batteriet ska ta slut när den är dockad. Dessutom kan man ju inte ha den dockad och samtidigt ladda den med en annan källa. Blä.
Volvos iPod-adapter kan endast strömförsörja iPod/iPhone som kan laddas via FireWire (12V). De modeller av iPod/iPhone (ju senare modell, desto mindre chans att den klarar FireWire) som kräver strömförsörjning från USB (5V) fungerar om man kopplar in "Scosche passPORT". Även iPhone 3G fungerar med passPORTen.
Tänkte sparka lite liv i denna tråden...

Någon som hittat en sådan här adapter på nära håll och till rimligt pris?
Apple store har dom de heter Griffin Charge converter och kostar 279:-
http://store.apple.com/se/product/TW126 ... g#overview

De äldre Ipod Classic mfl går ju att ladda med USB-kabel betyder det att denna adapter kan sitta i för jämnan om man har 2 olika ipods (en classic och en nyare ex Iphone eller Nano G4)?
Uppvärmda vindrutespolare.

Munstyckena på min XC70 var elvärmda me[…]

Initialt mjukvarubekymmer med laddningen men gener[…]

Har testat att byta stol, fungerar inte heller

Tack till er som åtminstone varit i nä[…]