Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Slezii
Jag blev okså sugen på Xenonljusen :D
Helljuset är det H7,vad är det i dimmljuset???
Och hur kopplar man så att dimmljuset ljuser ihop med helljuset?
Och byter ni lampor innan besiktning? eller går det igenom ändå?
Mvh Slezii
Användarvisningsbild
av Tomas88
Slezii skrev: Och byter ni lampor innan besiktning? eller går det igenom ändå?
Mvh Slezii
Om du bara konverterar helljuset går det troligtvis igenom (gjorde min i alla fall).
Xenonkonverteradehalvljus lär däremot bli svårt.
Användarvisningsbild
av jamo
Slezii skrev:Jag blev okså sugen på Xenonljusen :D
Helljuset är det H7,vad är det i dimmljuset???
Mvh Slezii
Dimmljuset är H8
Tomas88 skrev:jamo.
Snygg installation!
Tack!
av XC70Aero
Jeg hadde ettermontert xenon i helljuset mitt. Det originale xenonlyset sluttet å fungere. Verkstedet har nå reparert det ene lyset, og jegh ar måttet betale 13.600 NOK for jobben. Jeg må i tillegg bytte en hovedenhet som de i Norge skulle ha 15000 kr. Denne delen kan jeg få for 4200 kr i sverige...

Men j*vlig dyrt dette. Vil bli totalt 30.000 kr dersom jeg får all jobben gjort i Norge... Pluss mine kostnader til leiebil og flybilletter pga at jeg ikke har kunnet kjøre bilen hjem ennå (står i Nord-Norge)...

Garantien forsvinner tydeligvis med ettermonterte xenonkits..
Användarvisningsbild
av henka35
XC70Aero skrev:Jeg hadde ettermontert xenon i helljuset mitt. Det originale xenonlyset sluttet å fungere. Verkstedet har nå reparert det ene lyset, og jegh ar måttet betale 13.600 NOK for jobben. Jeg må i tillegg bytte en hovedenhet som de i Norge skulle ha 15000 kr. Denne delen kan jeg få for 4200 kr i sverige...

Men j*vlig dyrt dette. Vil bli totalt 30.000 kr dersom jeg får all jobben gjort i Norge... Pluss mine kostnader til leiebil og flybilletter pga at jeg ikke har kunnet kjøre bilen hjem ennå (står i Nord-Norge)...

Garantien forsvinner tydeligvis med ettermonterte xenonkits..
Låter dyrt när en komplett ny lampa kostar ca 9000 SEK. Alltså 18000 SEK och 5 min jobb.
Men vad jag inte förstår är hur du lyckades ha sönder orginalxenonen bara för att du bytte helljuslampan?
Det är ju två skilda saker och som dessutom har olika säkringar.

//Henrik
av perjak
henka35 skrev:
Det går ganska snabbt. Jag lägger upp några bilder på mitt lilla jobb. Räkna med ca 1 timme i ett varmt och trevligt garage med radio.

//Henrik
Råkade du ut för några radiostörningar efter konverteringen? Hur funkar lampvarningen, eller den kanske inte håller koll på helljuset?
Jag blir lite konfunderad över dina inlägg. På bilden har du ett paket innehållande ett standard super-slim-kit och vad jag förstår är det 35W. Samtidigt säger du att 50w är bra. Jag har försökt utröna om xenonkungen har 50w super-slim, men jag kan inte hitta några sånna. Jag kanske har fått allt om bakfoten :oops:
Användarvisningsbild
av henka35
perjak skrev:
henka35 skrev:
Det går ganska snabbt. Jag lägger upp några bilder på mitt lilla jobb. Räkna med ca 1 timme i ett varmt och trevligt garage med radio.

//Henrik
Råkade du ut för några radiostörningar efter konverteringen? Hur funkar lampvarningen, eller den kanske inte håller koll på helljuset?
Jag blir lite konfunderad över dina inlägg. På bilden har du ett paket innehållande ett standard super-slim-kit och vad jag förstår är det 35W. Samtidigt säger du att 50w är bra. Jag har försökt utröna om xenonkungen har 50w super-slim, men jag kan inte hitta några sånna. Jag kanske har fått allt om bakfoten :oops:
Det är nog bara lådan som säger super slim. Det är 50W med vanliga drivdon. Sedan sitter det ingen lampvakt på helljuset och min radio fungerar felfritt efter konverteringen.

//Henrik
av riha
Tomas88 skrev:
nbc2 skrev: Några frågor:
Tar det lång tid när man slår på heljuset, dvs bländar om från halv till hel?
Xenon ger ju ingen värme, blir det problem med isbildning? Helljus-halogenlampan inbilar jag mig hjälper iaf till lite att hålla lyktan isfri. Eller?
Men det gäller ju bara när du har helljuset på. För det mesta så kör man med halvvjuset endast dagtid, fryesr dina lampor då? Om inte så borde de inte göra det kvällstid heller med xenon i helljuset.

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]