...

Moderator: Moderatorer

av Osten
Infide skrev:Kapa hål i kofångaren och kolla en centrallåsmotor till skylten så du kan vinkla upp den från kupén. Knackar snuten på skylten så sitter den som berget men med ett enkelt knapptryck blir den osynlig :D
Rena 007 :lol:

/Michael
av HellAlive
Mikael_0223 skrev:Om jag förstått det hela rätt läser man av skyltarna både fram och bak, så skall Du gömma dem måste Du göra det både fram och bak.

Jag har en x-ljus ramp från Q-Pax och nummerskylten fram sitter kvar
på kofångaren vilket gör att de 3 x-ljusen döljer en del av skylten om man står nära bilen. Helt OK enligt länsman då man ser skylten på "normalt" avstånd.

Tror att det fungerar på fartkamerorna åxå, råkade passera en i en ngt för hög hastighet. :shock: Tyckte det såg om som det blinkade till i kameran men än så länge har jag inte fått någon böteslapp i brevlådan.

Skylt-skydd som är både snyggt och lagligt? :D

Beträffande din lilla incident med fartkameran så borde du ha märkt om den blixtrade. Det är ingenting som går att missa.

Jag har råkat ut för det två gånger, en gång i dagsljus och en gång på natten. I dagsljus var det ungefär som att krocka med ett 30-tums xenon-ljus. Man blir kraftigt bländad. Nattetid är det totalt livsfarligt! Mörkerseendet var som bortblåst och ögonen flimrade i 10-15 minuter efter. Testa att ta en kamerblixt rakt framför ögonen i mörker, då har du en tiondel av effekten som fartkameran ger. :D
Turbo+ skrev:
Phantom skrev:Kamerorna fotar bilar även bakifrån...hur gör vi då?
"Vad är det där?!" - Pekar

"Ehm.. Jo men det är ju värsta grymma backljusen ju!"

/Turbo+

Hahaha.. Ja va fasiken, extraljus i fram har ju varit populärt sen dom började köra rally i mörker. Börjar bli dags för lite förnyelse, extra-backljus. Man får väl skylla på att man har en jäkligt mörk uppfart hemma och att man verkligen måste backa upp bilen.

Eller varför inte 3xHella bromsljus, för att undvika köolyckor med förklaringen: "men jag såg ju inte att du bromsade..."

I båda fallen så borde man klara sig förbi vägtullarna.. :D
HellAlive skrev:Beträffande din lilla incident med fartkameran så borde du ha märkt om den blixtrade. Det är ingenting som går att missa.

Jag har råkat ut för det två gånger, en gång i dagsljus och en gång på natten. I dagsljus var det ungefär som att krocka med ett 30-tums xenon-ljus. Man blir kraftigt bländad. Nattetid är det totalt livsfarligt! Mörkerseendet var som bortblåst och ögonen flimrade i 10-15 minuter efter. Testa att ta en kamerblixt rakt framför ögonen i mörker, då har du en tiondel av effekten som fartkameran ger.
Hur skulle utgången bli om man körde av vägen för att man blev så bländad av det kraftiga ljuset? Skulle vägverket eller polis ta på sig skuld? Faktum är ju att så kraftig bländning kan ju vara förödande...

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]

B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]