Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 87an
sidhabo skrev:Är du säker på att det är dålig gnista som är problemet ? Även nu efter byte av rotor och fördelare. Annars finns det mer tips gällande bränslesystemet som passar för dina felsymptom.
trode att det var fallet för den blev tokig och börja rycka när man kört i ca 35-40 mil så jag har bytt bränslefilter och bränslepump i tanken och upptäckte att det har varit någon händig kille innan mig som hade satt röret fel i tanken där av att billen inte fick soppa efter som röret satt lite fel så den troligt vis sög luft efter 35 mil :x
Användarvisningsbild
av sidhabo
87an skrev: trode att det var fallet för den blev tokig och börja rycka när man kört i ca 35-40 mil så jag har bytt bränslefilter och bränslepump i tanken och upptäckte att det har varit någon händig kille innan mig som hade satt röret fel i tanken där av att billen inte fick soppa efter som röret satt lite fel så den troligt vis sög luft efter 35 mil :x
Ok, men du har fortfarande felet nu som du började denna tråd med ??:-/
av 87an
sidhabo skrev:
87an skrev:
MoteX740 skrev:Inga biltemakablar hoppas jag ?
Nää inte då! köpt på OK så jag tror att det är Meca eller auto servis! eller var dom tar prylarna i från?
men grejen är att bilen har funkat med dessa kablar och stift så kan det vara hallgivaren eller tändmodulen tro? ?:-/
//87an//
Hallgivaren, om du har en , sitter i fördelaren. Då har du också en 3-polig kontakt ut från fördelaren.
Tack!! så det är bara att byta fördelare och allt eller kan man byta bara Hallgivaren fattat som att den är nitad i fördelaren lite bökigt att ta loss och sätta dit eller?
Användarvisningsbild
av sidhabo
87an skrev: Har inte sätt någon tändmodul ska inte den sitta i så fall på samma sida som exbakälet på skärmkanten eller på ett stålband vid exbankälet? jag
Sitter på innerskärmen, UNDER MOTORHUVEN, långt fram på vänster sida .... om det nu är samma på din bil
av 87an
sidhabo skrev:
87an skrev: trode att det var fallet för den blev tokig och börja rycka när man kört i ca 35-40 mil så jag har bytt bränslefilter och bränslepump i tanken och upptäckte att det har varit någon händig kille innan mig som hade satt röret fel i tanken där av att billen inte fick soppa efter som röret satt lite fel så den troligt vis sög luft efter 35 mil :x
Ok, men du har fortfarande felet nu som du började denna tråd med ??:-/
troligt vis så har jag haft två fel och det började med soppan sedan har det med tändningen kommit efter men vad vet jag just nu så är man lite vilsen ?:-/
Användarvisningsbild
av sidhabo
87an skrev: Tack!! så det är bara att byta fördelare och allt eller kan man byta bara Hallgivaren fattat som att den är nitad i fördelaren lite bökigt att ta loss och sätta dit eller?
Dom flesta byter nog fördelare. Men det går att borra loss och meka på en ny. Men du bytte ju fördelare igår ?:-/
Är det samma fel före/efter det bytet ?
av 87an
87an skrev:
MoteX740 skrev:Kolla fördelare och Rotor, och att du inte har fått fukt i Fördelardosan :)
Det är ny rotor och fördelare bytte i går! nya kablar och stift för ca 150 mil sedan. problemet är att den går i bland oftas när den är kall så går den ett tag! sedan dör den bara du kan ha 2000 varv på varvräknaren sedan dör allt sedan kan du starta på en gång och bilen går i några min sedan dör den. :evil:
87an
Jag rättar jag har bytt fördelarlock och rotor så det är inte bytt hela fördelaren :)
//87an//
av 87an
sidhabo skrev:
87an skrev: Tack!! så det är bara att byta fördelare och allt eller kan man byta bara Hallgivaren fattat som att den är nitad i fördelaren lite bökigt att ta loss och sätta dit eller?
Dom flesta byter nog fördelare. Men det går att borra loss och meka på en ny. Men du bytte ju fördelare igår ?:-/
Är det samma fel före/efter det bytet ?
Bara locket och rotor sorry jag skrev fel :oops:
av 87an
Hej Alla Glada Volvo Skruvare Som Har Varit Mig Till Handa I den Här Frågan!!Nu Går Bilen Som Han Ska Och Felet Var Hallgivarkontakten Som Det Var Glappis I Där Av Att Det Blev Kortis Och Att Bilen Stanade Tack För All Hjälp Med Tips Och Råd TACK :-)-) Så Med Andra Ord Kolla Hallgivarkontakten I Mitt Fall Så Var Kanten På Kontakten Som Ska Fästas På Kanten På Fördelaren Bara I Smulor Så Där Av Att Den Trillat Ner Så Det Blev Kortis Mot Fördelaren.
Mvh
87an :lol:
Användarvisningsbild
av sidhabo
Gött jobbat 87an. Have fun. Tills nästa fel :mrgreen:
.... B230F har du ifall du inte har Turbo .....

Lås bilen med nyckeln då åsidos&[…]

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]