- mån 12 jan 2009, 07:10
Har gjort både och, mestadels snusat dock; Skruf Stark sedan lanseringen fram tills jag slutade för 1½ år sedan. Då hade jag snusat runt en dosa om dagen i 4 års tid och innan dess rökt sedan högstadiet... Passade på i samband med att frugan och jag flyttade så man ändå hade massa nya vanor, blev lättare på något sätt att ta det i samma veva när man ändå bröt mönster(svåraste var när man var tillbaka vanor som man hade innan ex; när man satt i bilen på väg till jobbet och alltid brukat stoppa in en prilla, när man satte sig i trucken på jobbet, läktaren i ishallen etc. i dom lägena blev jag = :-O) åtminstonde det första halvåret ).
Vet hur svårt det är att sluta och vill bara säga till er som försöker att det egentligen bara finns en metod:
1. Bestämma sig
2. Kämpa
För att lindra abstinenssymptomen finns sedan div. nikotinläkemedel på apoteket, men inget av dom hjälper ett skvatt om man inte kan bestämma sig eller är beredd att kämpa.
Sen tänker jag inte propagera för att sluta utan det är sånt som en vuxen människa själv får stå för(dock kommer jag protestera högljutt ifall nåt av mina barn börjar röka/snusa (speciellt om dom är minderåriga)). Men för er som försöker; lova er själva en morot om ni klarar det och kämpa, jag vet hur det är och jag vet att det går :)
//Cicaro
Long will they live in my memory
Olu 460 -94 R.I.P
Hoppsan 740 -89 *Såld*