Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 87an
Hej,
Har ett problem med min 740 87a med insprutning, den får dålig gnista och ström, kollat stiften och även tändspolen ibland så får jag gnista och då startar bilen och så går den i ca10 min utan problem och seda lägger den av och kan starta om en stund. kan det vara tändmodulen som är problemet (styrenhet är det samma sak som modul?)och vad har jag för motor är det en B230F eller?
tacksam för svar i denna fråga :)
av dalldall
hallgivare kanske?beroende på bilmärke o årsmodell sitter tändmodulen antingen fritt eller i styrenheten, vet ej hur den sitter just på din bil.
av 87an
dalldall skrev:hallgivare kanske?beroende på bilmärke o årsmodell sitter tändmodulen antingen fritt eller i styrenheten, vet ej hur den sitter just på din bil.
Har inte sätt någon tändmodul ska inte den sitta i så fall på samma sida som exbakälet på skärmkanten eller på ett stålband vid exbankälet? jag har Haynes handboken men jag hittar inget om hallgivaren, vart sitter den och är det svårt att byta? :???:
Mvh 87an
av 87an
MoteX740 skrev:Kolla fördelare och Rotor, och att du inte har fått fukt i Fördelardosan :)
Det är ny rotor och fördelare bytte i går! nya kablar och stift för ca 150 mil sedan. problemet är att den går i bland oftas när den är kall så går den ett tag! sedan dör den bara du kan ha 2000 varv på varvräknaren sedan dör allt sedan kan du starta på en gång och bilen går i några min sedan dör den. :evil:
87an
Användarvisningsbild
av sidhabo
Är du säker på att det är dålig gnista som är problemet ? Även nu efter byte av rotor och fördelare. Annars finns det mer tips gällande bränslesystemet som passar för dina felsymptom.
av 87an
MoteX740 skrev:Inga biltemakablar hoppas jag ?
Nää inte då! köpt på OK så jag tror att det är Meca eller auto servis! eller var dom tar prylarna i från?
men grejen är att bilen har funkat med dessa kablar och stift så kan det vara hallgivaren eller tändmodulen tro? ?:-/
//87an//
Användarvisningsbild
av sidhabo
87an skrev:
MoteX740 skrev:Inga biltemakablar hoppas jag ?
Nää inte då! köpt på OK så jag tror att det är Meca eller auto servis! eller var dom tar prylarna i från?
men grejen är att bilen har funkat med dessa kablar och stift så kan det vara hallgivaren eller tändmodulen tro? ?:-/
//87an//
Hallgivaren, om du har en , sitter i fördelaren. Då har du också en 3-polig kontakt ut från fördelaren.

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]