Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av blådåren
Var inte meningen att vara otrevlig om jag nu uppfattades som sådan??.
Orsaken till kommentaren är att det inte är alla som förstår att det är telefonen som fortfarande sköter kontakten sas utan tycks tro att det sitter en telefon i bilen som tar över eller nåt liknande.
Men ja, en yttre antenn är alltid trevligt då dels du får bättre mottagning och dels slipper ha strålningen i bilen.
Om det är svanhalskommentaren som spökade så diskuterades detta i dom två inläggen före ditt, dessutom så använde jag en sån här, :wink: , för att visa att det inte var något elakt med denna kommentar utan ville visa lite lättsamt att detta var sas avhandlat...
blådåren skrev:Var inte meningen att vara otrevlig om jag nu uppfattades som sådan??.
Orsaken till kommentaren är att det inte är alla som förstår att det är telefonen som fortfarande sköter kontakten :D sas utan tycks tro att det sitter en telefon i bilen som tar över eller nåt liknande.
Men ja, en yttre antenn är alltid trevligt då dels du får bättre mottagning och dels slipper ha strålningen i bilen.
Om det är svanhalskommentaren som spökade så diskuterades detta i dom två inläggen före ditt, dessutom så använde jag en sån här, :wink: , för att visa att det inte var något elakt med denna kommentar utan ville visa lite lättsamt att detta var sas avhandlat...
Visst skönt att höra!! Jag fick mycket bra tips på AutoPower & JAG vill tro att det kommer att bli så i det här forumet!!! Det är så mycket nytt i en "ny" bil så jag är glad för alla tips!! Men du tror att man kan lösa den kassa mick-kvalitetén för en rimlig peng då??! Sen så saknar jag som sagt en sekretes lur!! Tack för visat intresse
Mvh Håkan Toller Vedbände Ridläger
av blådåren
Sekretessluren får du nog vara beredd på att klara dej utan...
Har inte grävt så mycket med nya hf:n förutom mic-problemet men tror inte det går att lösa då det är rätt "insytt" i volvos system ,troligen går det inte att mecka dit någon egen lösning.

mic-lösningen är mitt eget "patent" som inte så många känner till, använder den lösningen när kunderna gett upp hoppet om att få hjälp på volvo (som dessutom skickar kunderna till oss :shock: ).
Tror vi tar runt en 5-hundring för detta.
Användarvisningsbild
av bylle
Är det en annan mic när man har den eftermonterade Bluetooth-handsfreen (Volvos org.tillbehör)? Jag fick den monterade i min bil i december och är supernöjd med ljudkvaliteten, micen sitter monterad med dubbelhäftande tejp vid innerbelysningen ungefär och är riktad lite snett mot förarplats. Cirka 3-4 cm lång ungefär.
av blådåren
Volvos eftermonterade har jag faktiskt inte sett :oops: , men låter lite konstigt att dom isf inte monterar mic i originalposition?.(även om den nu inte är bra :wink: )
Hur manövrerar du denna hf?, via rattknapparna? eller sitter det något monterat reglage som du använder?!.

Vi brukar få montera åt volvo i nya bilar när det ska i eftermarknadsprylar som kunden beställt som inte finns i volvos sortiment eller om säljaren missat i beställningen.
Detta brukar göras innan bilen levereras till kund, så det kan vara en del som tror det är volvoprylar, vi använder , nokia, s-e, samt parrot för hf-montage vanligtvis.
Användarvisningsbild
av bylle
Det är denna handsfree;
http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 317714.htm

Kontrollpanelen sitter till vänster om stereon, på utrymmet mellan mittkonsollen och ratten så att säga. Om man trycker på den blåa knappen kommer man i röstkommandoläge och kan då ringa från HF:ens telefonbok eller genom att säga "ring nummer noll sju noll ett två tre osv"

Totalpriset var 5800 ink montering.
av blådåren
Det liknar en parrot, dom är rätt stora på b-t handsfree som eftermonterade originaltillbehör.
Är en bra hf!!
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Sekretesslur bör ju gå att fixa! Från Volvos hemsida:
Kod: Markera allt
Med den integrerade GSM-telefonen kan du ringa och ta emot telefonsamtal med hjälp av knapparna i ratten eller knappsatsen i mittkonsolen. Den integrerade telefonen och bilens främre högtalare förbättrar kommunikationen. Med en extra lur kan du eller en av dina passagerare föra ett privat samtal. SIM-kortsläsaren nås lätt i handskfacket. 
/Kalle
av blådåren
Integrerad gsm telefon är inte riktigt samma sak som en b-t handsfree...
Det finns inte stöd för en sekretesslur i b-t handsfreens mjukvara.
Jag har byggt sekretesslur till bla e-sson handsfree hca 60 som inte har ingång för detta original genom att använda 2 växlande microrelä bla,men detta låter sej inte göras lika lätt på volvos b-t hf då det inte finns nån handsfreebox med analoga signaler att pilla med.
Hf:en är integrerad i radions hårdvara bla.
Dessutom då mjukvaruproblemet..
av jhenrikj
Jag vet inte hur era mobiltelefoner ser ut...men alla jag har sett i världen hittills är ju en lur *ler* Vill man ha en sekretesslur kopplar man helt enkelt ifrån mobiltelefonen från HF-systemet och fortsätter samtalet i mobilen.
Volvo instruktionsbok skrev:Manuell frånkoppling sker genom att avaktivera
handsfree-funktionen med ett långt tryck
på PHONE. Handsfree-funktionen avaktiveras
även när motorn stängs av eller när dörren
öppnas1.
När mobiltelefonen kopplats ifrån kan ett
pågående samtal fortsättas med mobiltelefonens
inbyggda mikrofon och högtalare.
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ