Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har en 740 som jag misstänker är snålställd, hur gör jag för att feta upp blandningen? Har hört att det ska vara någon skruv under förgasaren man ska vrida på, men vart exakt sitter den och hur ska jag vrida på den? Samt hur vet man när den är optimalt inställd?? Tack på förhand
förmodar du har pierburg, stavas så? förgasare med gul lock uppe? jag ställde min så att om jag skulle iväg snabbt vid stillastående fick jag dra ut choken lite, då drog den 0,7-0,8, det är optimalt tycker jag! sitter en skruv mitt under förgasaren, vrid ut för fetare o in för magrare tror jag det va, står den för fett behöver man knappt choka vid kallstart. låt den gå på tomgång när den e varm, kolla så choken är helt ifrån, skruva in skruven tills den börjar gå dåligt, skruva ut lite, prova sen bilen och upprepa vid behov,du kan även behöva justera tomgången!

Piggare vid låga varv, där kompressorn […]

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ari[…]

Jag kopplade in kontakt C på CEM och kopplad[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni??