Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas L
shoeshine skrev:Är det nån som har elektisk backlucka i sin XC60. Jag beställde min i oktober med leverans nästa vecka, då sade försäljaren att el backlucka inte går att få förrän våren 2009. Stämmer det?
Ja, det går att beställa idag. Kolla Volvos konfigurator och "Herrgårdsvagnspaket 2".
av shoeshine
Jo elbackluckan fanns i Herrgårdsvagnspaketet redan då jag beställde, men enligt försäljaren hade Volvo problem med motorn som öppnar luckan och därför gick det inte att beställa. Vad du säger alltså är att du faktiskt har elbaklucka i din XC60?
Användarvisningsbild
av Appel
Jag beställde min XC60 i juni förra året med elbaklucka, sedan var det tydligen lite krångel med den under hösten. Jag blev kontaktad av min åf om jag vill stå kvar på elbaklucka och kanske vänta eller hoppa över den och få den tidigare, jag valde att behålla min konfiguration med elbaklucka och fick bilen i fredags!

Med andra ord, jag har elbaklucka i min XC60!
Användarvisningsbild
av Tomas L
shoeshine skrev:Jo elbackluckan fanns i Herrgårdsvagnspaketet redan då jag beställde, men enligt försäljaren hade Volvo problem med motorn som öppnar luckan och därför gick det inte att beställa. Vad du säger alltså är att du faktiskt har elbaklucka i din XC60?
Nej, vad jag säger är att jag kan beställa den med elbaklucka om jag vill! Jag väntar dock in nya D5:an innan jag lägger en beställning, d v s tidigast mars någon gång.
av ipat
Beställde min XC60 Summum D5 med skidplates bak och fram samt side scuffs plates för någon vecka sedan (leverans v.12). Färgen blev vit. Men går runt och funderar på att ändra mig till svart. Hur är det med vit? Känns som att det är en liten fluga? Personligen tycker jag den är dö snygg, men jag har sett den svarta med Achilles fälgarna (löjligt dyra) på och den är riktigt snygg också! Så det är lite valet och kvalet. Svart skall vara svårt att hålla ren fast det lär väl inte vara någon större skillnad på vit i sådant fall? Eller (har bara haft tråkiga silverbilar innan)?

Och andra sidan skall bilen stripeas med klistermärken för mitt företag i en helt vansinnig färg (blir inte förens till hösten, ska njuta under sommaren) så då kanske man skall fundera på andrahandsvärdet istället? Vilken färg är lättast att sälja?
Användarvisningsbild
av oilburner
shoeshine skrev:Är det nån som har elektisk backlucka i sin XC60. Jag beställde min i oktober med leverans nästa vecka, då sade försäljaren att el backlucka inte går att få förrän våren 2009. Stämmer det?
Jag bestalde min i oct med el lucka (herg vgn pkt) och leverans ar i mars. Fick nettop beskjed från leverandør at preliminar leverans ar nu mellan 3-9 Mars = leverans kapad med en vecka :D :D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ser ju faktiskt mega-löjligt ut :mrgreen:

Släng på ett par brembobromsar de fyller ypp 20-tummarna utan problem.

Bild
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Fan va gott! Grattis! Min har iallafall hoppat till "Din Volvo XC60 är definitivt planerad". Jag har "bara" väntat 5 månader och det är minst en månad kvar! :|
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

18k mil / 10år det som inträffar f&o[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]