- lör 10 jan 2009, 14:21
#249534
Nu är det så att jag måste byta min lmm/maf pga. att den inte fungerar som den ska, har fått felkod ECM261A ett par gånger nu och verkstaden säger att lmm/maf är defekt, och min undran är om det är svårt att byta den?
Den ser ju inte ut att vara så komplicerad att byta ut när man tittar hur den sitter i motorrummet, men skenet kanske bedrar.
Vad behövs mer än bara en ny lmm/maf om jag skall byta själv? Bör jag använda någon form av rengöringsmedel på tex. kontakten som sitter i lmm/maf? något kontaktfett?
Behövs det några specialverktyg?
Jag har tittat runt lite på nätet efter en ny lmm/maf och det står mellan volvos original och skruvat.se's. Volvo vill ha ca 2200kr och skruvat ca 1500kr, är jag bara dumsnål om jag väljer den billigare?
Har inte pratat med verkstaden vad de tar för montering av lmm/maf, men jag gissar på att det blir en stor slant allt sammanlagt.
Den ser ju inte ut att vara så komplicerad att byta ut när man tittar hur den sitter i motorrummet, men skenet kanske bedrar.
Vad behövs mer än bara en ny lmm/maf om jag skall byta själv? Bör jag använda någon form av rengöringsmedel på tex. kontakten som sitter i lmm/maf? något kontaktfett?
Behövs det några specialverktyg?
Jag har tittat runt lite på nätet efter en ny lmm/maf och det står mellan volvos original och skruvat.se's. Volvo vill ha ca 2200kr och skruvat ca 1500kr, är jag bara dumsnål om jag väljer den billigare?
Har inte pratat med verkstaden vad de tar för montering av lmm/maf, men jag gissar på att det blir en stor slant allt sammanlagt.