Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MoteX740
Eller går den sladden igenom något annat som slutar funka om det inte får jord? Måste vara enklast att klippa den där den går in bakom all plast och in i kabelhärvan och skarva på en bit direkt till flatstiftsjorden?
Det känns ju som om nånting inte orkar hålla motorn igång riktigt.. Eftersom den presis tänker hoppa igång, sen är den tvärdöd ? soppa får den, det det finns spänning på säkring 11 , Förpumpen går ( den hör man på filmen )
JAg tyckte det va konstigt att jag bara hade en sladd på den där plattan, borde ju vara en till hel lyset och en till spridarrelät ?

Tack och god natt 8) // Motex
Användarvisningsbild
av emwtur
MoteX740 skrev:Okej, ska kolla det imorgon, men hur många sladdar ska sitta på den där plattan ? på min satt bara en sladd ?

Kan man klippa den svarta sladden som går från spridarrelät och koppla den direkt till jord för att va på den säkra sidan ?
dra en extra i så fall - du behöver INTE ta bort den gamla jordkabeln !

/emwtur
Användarvisningsbild
av MoteX740
Okej, Bränslerelät jordat derekt på batteriet men beter sig precis lika dant :shock:

kan det vara någon insugspackning eller något dylikt som spökar? hade felkod 2-3-2 förut men den har försvunnit sen den slutade starta, kan ha något med det att göra kanske ?

Nu är jag snart berädd att skrota eländet :-(O) Känns så hopplöst när allt man gör inte gör någon skillnad :evil:
av sicnarf
Det kan inte vara något stort fel,således blir det inte dyrt om du lämnar in den till en bra verkstad för reparation nu när du har gjort så mycket själv.Då slipper du bli så frustrerad också.Jag hade gjort det.
Användarvisningsbild
av MoteX740
Problemet är ju att jag bor på en ö, den måste bogseras till kajen, sen beställas bilfärja, bogseras sen vidare en bit till närsta värkstad, vet inte om det är värt det, men tanken har slagit även mig ett antal gånger, sen vet ja inte hur det är med bogsering och automat?

Men som sakt, kan det va något med insugspackningen?
Lägger upp filmen igen om någon missade den på förra sidag ;

http://se.youtube.com/watch?v=rfxUMgNR0AQ
Användarvisningsbild
av MoteX740
En bild säger mer än Tusen ord, Vad säger då en film ? :wink:
Så mycket enklare än att förklara 8)
Användarvisningsbild
av emwtur
känns som det är dags att börja om felsökningen från början.
bränslefel eller tändning?
prova med startgas - kolla om stiften är torra eller blöta !
Felkoder ?

vad har du haft loss under tiden du felsökt ditt andra fel ?
kolla att allt kommit på plats korrekt - alla kablar du ryckt och dragit i är isatta riktigt ?

/emwtur
av blådåren
Ungefär sådär "gick" en maskin efter jag och en kompis bytt toppackning samtidigt som vi hade "garagekväll" (bärs)...
Felsökning dagen efter gav svaret, kamremmen satt hyfsat fel..
Kollat så den sitter rätt? (kuggat över??)
Köpa en tidig XC90?

De riktigt tidiga har Volvo on call på 2G/3[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni?? ser inga bilder?

Felkod ecm-2520

Jag har alltid kört med Biltemafilter och har[…]

Nedan en bild på tändningslåset o[…]