Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ocean24Daut09
Finns det någon som har förslag på en Mp3-spelare som spelar upp direkt från ett USB-minne. Jag hade tänkt pluga in via AUX uttaget mellan stolarna i V70II. Vore händigt att bara byta USB- minne när man vill byta bibliotek.
Användarvisningsbild
av bylle
Volvos eget USB-interface är riktigt smidigt, kanske en lite högre prisklass än du letar efter men ger å andra sidan möjlighet att styra allt från stereon/rattknapparna.
av riha
jepp, har själv usb interfacet (samt ipod interfacet) och det funkar som det skall.

det enda jag stör mig pågenerellt är att när man stänger av bilen så tappar stereon inställningen att man vill spela upp låtarna från ipoden i "random" ordning.
Användarvisningsbild
av cervino
Hej.
Jag fick min V70 2.5FT för två veckor sedan.
Den har förmonterat (som standard numera?) AUX samt USB-uttag.

Jag provade denna USB med en polares IPOD Classic.
Generellt fungerade musiken via interfacet i bilens stereo.
Dock tyckte vi att det vara MYCKET märkligt att det inte verkade gå att stega mellan låtarna inom ett album, eller en artist.
Som vi såg det gick det bara att köra Random (ett par val) eller att stega till Nästa låt.
Problemet med att hoppa mellan låtar verkar vara att den alltid tar dem i BOKSTAVSORDNING.
Det innebär att man ALDRIG kan hålla sig till ett album eller en artist. Lyssnar du på en låt som heter "Starka..... ..." så kommer sedan exempelvis "Stilla Natt" efter då det är nästa låt på S i din IPOD.

Har vi fel, eller är det så illa ?

Likaså undrar vi, efter att ha kikat i Volvos manual, om någon har fått en separat manual till TILLBEHÖR (USB-anslutningen) som det hänvisas till i originalmanualen?

Vänligen / Ove
av jhenrikj
cervino skrev:Hej.
Jag fick min V70 2.5FT för två veckor sedan.
Den har förmonterat (som standard numera?) AUX samt USB-uttag.

Jag provade denna USB med en polares IPOD Classic.
Generellt fungerade musiken via interfacet i bilens stereo.
Dock tyckte vi att det vara MYCKET märkligt att det inte verkade gå att stega mellan låtarna inom ett album, eller en artist.
Som vi såg det gick det bara att köra Random (ett par val) eller att stega till Nästa låt.
Problemet med att hoppa mellan låtar verkar vara att den alltid tar dem i BOKSTAVSORDNING.
Det innebär att man ALDRIG kan hålla sig till ett album eller en artist. Lyssnar du på en låt som heter "Starka..... ..." så kommer sedan exempelvis "Stilla Natt" efter då det är nästa låt på S i din IPOD.

Har vi fel, eller är det så illa ?

Likaså undrar vi, efter att ha kikat i Volvos manual, om någon har fått en separat manual till TILLBEHÖR (USB-anslutningen) som det hänvisas till i originalmanualen?

Vänligen / Ove
Om jag har fattat det hela rätt så är det bara en USB-ingång som är standard i de nyaste bilarna, inte själva iPod interfacet som fortfarande är ett tillbehör, så kopplar man en iPod till USB ingången så hanteras den nog bara som ett vanligt USB-minne...
av riha
Med ipod interfcet så får du en meny där du kan lista/leta efter artist, album och liknande.

Dock som jag skrev, så både ipod och usb interacet återställer random inställningen när man stänger av bilen.
Jag kör i stort sett alltid min ipod i random läge och det r lite störigt att knappa i menyerna för att ställa om det varje gång man startar bilen.

Dock kan jag knappningarna i huvudet, så jag behöver inte titta på stereon eller knapparna för att göra det :-)
Användarvisningsbild
av CarMan
det är standard med USB & Ipodinterface på nya bilar med alla uten snikstereon.
i bilen finns bara en usb kontakt, men den har ipodinterfase !!! det går inta att instalera den ipod kontakt som de äldre ha
Användarvisningsbild
av bylle
riha skrev:Med ipod interfcet så får du en meny där du kan lista/leta efter artist, album och liknande.

Dock som jag skrev, så både ipod och usb interacet återställer random inställningen när man stänger av bilen.
Jag kör i stort sett alltid min ipod i random läge och det r lite störigt att knappa i menyerna för att ställa om det varje gång man startar bilen.

Dock kan jag knappningarna i huvudet, så jag behöver inte titta på stereon eller knapparna för att göra det :-)
Lägg det som My Key :)
Användarvisningsbild
av cervino
bylle skrev:
riha skrev:Med ipod interfcet så får du en meny där du kan lista/leta efter artist, album och liknande.

Lägg det som My Key :)

Hmm, tror inte riktigt jag greppade detta till fullo... ;-)

Min MY09 med High Performance stereon har AUX samt USB i mittfacket. Detta utan att jag beställt och säljaren sa att det var nytt.

Tolkar jag dig rätt att jag KAN komma åt ett komplett IPOD interface med detta, trots att det bara är USB-kontakt?

Kan man använda en adapter för att köra IPoden via USB, eller skall man be Volvo byta kontaktsatsen till något som har IPod-kontakt ?

Vänligen / Ove C

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]