Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag gick ner o startade min S60 för några timmar sedan, och då lyste det en gul liten triangel på instr....panelen.
I teckenfönstret står det; MOTORSYSTEM SERVICE FORDRAS :cry:

Vad kan ha hänt?

Den går som vanligt, låter som vanligt och funkar alldeles perfekt.

Förstår det kan vara himla massa saker, men finns det något som t.ex. Carman eller Ni andra vet kan vara vanligt på en S60 -02 rullat 7.800 mil?

Det får mig känna att det kan hamna på en väldigt stor vit prislapp och inte på en liten rabatterad röd!?!?! :roll:

Servad enligt boken, och va servad senast för 2 månader sen.

Så snälla, skriv det Ni vet om det så är nåt litet, all info tas tacksamt emot! :D

Ändrade rubriken så den blir mer beskrivande
//Whisky
av NCR
Omöjligt att svara på vad det är helt 100% innan en felavläsning är gjord. Åk till en verkstad och kolla upp det så snart som möjligt.
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Jag hjälpte dock till att starta en bil med bilen i förrgår, den bilens batteri va stendött och det tog lite styggt på mitt batteri kanske?

Jag starta den efter jag åkte hem från jobbet, ingen felkod, men idag va 2:a gången jag startade den efter jag hjälpte till o starta den andra bilen.

Vi kopplade allt rätt o så, så det bör inte va nån kortis?

Hjälper detta till med nåns bedömning? :wink:
av Eyeless
Fick samma meddelande på min v70-02 för några dagar sen, i mitt fall var det fel på någon "brytare" till farthållaren.
Volvo fixade detta på 10min
Användarvisningsbild
av greeeken
Har du ett trasigt batteri så har jag för mig att det iet står nått alls.
I värsta fall så startar inte bilen
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Kan jag köra med den till jobbet?
Bättre den får stå stilla?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det är ingen ide att försöka gissa, du har en felkod i motorstyrenheten. Åk till verkstad och kolla vad det är.

Så länge den går riktigt är det ingen fara att köra, om den misständer och har sig finns det risk att du får ner bensin i katten så den går sönder.
Användarvisningsbild
av henka35
Har du tankat bilen? Dra åt locket tills det "klickar"
Jag hade samma fel på min bil. Men det försvann då jag tankade bilen och drog åt locket.
Tydligen finns det en tryckgivare i tanken som kan störas av detta.

/Henrik
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Nope, inte tankat på 3 veckor.......
Användarvisningsbild
av Loner
Kan vara i pincip vad som helst, men åk snarast och få felkoderna urlästa.

/L
Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]