tomsa skrev:Nähä det var inte batteriet trots allt
Ok batteriet var dåligt så det inte tog laddning men det var inte orsaken till startproblemt :-(O)
Det visar sej nu att den blir sur
Dyngblöta stift
Drar man säkringen till pumpen så startar den ganska snabbt å sen kan man montera den igen å allt funkar ett tag till :shock:
Sitter det nån backventil eller nå´t som brukar jävlas
Får för mej att överflödig bensin inte rinner tillbaka till tanken på rätt sätt eller nå´t åt dä hållet
Det är även krångel med att pumpmunstycket löser ut när man tankar typ som "vid full tank"
Nå´n avluftning?
Kan det hänga ihop ??
Nu verkar denna tråd spårat in på tankventilation - men var inte problemet att stiften blev "dyngsura" ?
- ok !
jag skulle kolla kablage och jordning av din bränslestyrbox - för du har väl en sådan ?
Är du orolig för tankventilationen ?
Prova att starta med tanklocket avplockat !
Är du orolig för att returledningen är tät ?
Skaffa en slangstump och led ner slangen från tryckregulatorn i en dunk eller flaska och prova att starta !
JAG tror du kan glömma tankventilationen tills vidare!
kolla upp att spridarna får rätt signal-
Jag hade en gång en 745 som blötte stiften och bara startade om man plockade UR säkringen till bensinpumpen,
man kunde hålla motorn igång genom att sätta i och ta ur säkringen en gång per sekund

detta inträffade efter att min fru kört igenom en 25cm djup vattenpöl - "för att bilen var smutsig" - jag fick bogsera bort bilen - den stod 30 meter bortom vattenpölen

- fast jag log inte då !!!!
Nåväl - efter att bilen stått utanför en verkstad i två dagar - och dom inte gjort något med den , bestämde jag mig för att åka dit och kolla om den startade - det gjorde den !
Lärdomar att dra av detta ?
Tja - använd tvätthall !
för din del ?
kanske jag hade problem med fukt eller liknande i styrboxen eller kablaget till den - kanske du har det med ?
/emwtur
Att byta en massa delar utan att felsöka - är lika vettigt som att skita utan att dra ner byxorna först !
http://www.densomlever.se
(felkods lista för android finns i beta )