Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Martin642
sidhabo skrev:
Martin642 skrev: är det svårt att byta givaren?
finns det någon guide för dummies :D
Har inte bytt den själv .....
Inte helt problemfritt för den sitter fastnitad i fördelaren. Ett alternativ är att handla hela fördelaren på skroten. Men nån som faktkiskt bytt den kanske vet mera.

Jo har sett att det går köpa förelare på skroten men känns ju lite säkrare att köpa en ny om det går byta bara givaren iof är den billigaste jag hittat 500kr på Meca och en hel fördelare på skroten kostar 600
Användarvisningsbild
av sidhabo
Martin642 skrev: Jo har sett att det går köpa förelare på skroten men känns ju lite säkrare att köpa en ny om det går byta bara givaren iof är den billigaste jag hittat 500kr på Meca och en hel fördelare på skroten kostar 600
Då gick du till fel skrot enligt min mening :) Om jag går till min favorit "plocka själv" skrot i Göteborg så ska det inte bli mer än 100-200 kr för en fördelare :roll:
av Martin642
sidhabo skrev:
Martin642 skrev: Jo har sett att det går köpa förelare på skroten men känns ju lite säkrare att köpa en ny om det går byta bara givaren iof är den billigaste jag hittat 500kr på Meca och en hel fördelare på skroten kostar 600
Då gick du till fel skrot enligt min mening :) Om jag går till min favorit "plocka själv" skrot i Göteborg så ska det inte bli mer än 100-200 kr för en fördelare :roll:
har inte varit på någon skrot än kollade på nätet hos dom som har bortplockade fördelare.
jo säkert det blir billigare att plocka den själv

någon som har bild på hur den sitter fast och vilka verktyg som behövs? :D
Användarvisningsbild
av sidhabo
Martin642 skrev: har inte varit på någon skrot än kollade på nätet hos dom som har bortplockade fördelare.

Dom du hittar på nätet är svindyra he he he.
Inget svårt att byta den. Om du är mekarintresserad bör du köpa typ Haynes verkstadhandbok. Där har du exakta instruktioner för att byta grejor.
av Martin642
sidhabo skrev:
Martin642 skrev: har inte varit på någon skrot än kollade på nätet hos dom som har bortplockade fördelare.

Dom du hittar på nätet är svindyra he he he.
Inget svårt att byta den. Om du är mekarintresserad bör du köpa typ Haynes verkstadhandbok. Där har du exakta instruktioner för att byta grejor.
Slipper man meka är det ju en fördel :D

Men tänkte att det är säkert nån här som vet vilka verktyg man behöver och hur den sitter så slipper jag köpa ne verkstadshandbok :mrgreen:
Användarvisningsbild
av sidhabo
Martin642 skrev:
Men tänkte att det är säkert nån här som vet vilka verktyg man behöver och hur den sitter så slipper jag köpa ne verkstadshandbok :mrgreen:
Verktygen behöver du inte bekymra dig för. Skruvmejsel ...
Men för att få till det borde du nog investera i en verkstadshandbok. Kan bli riktigt dåligt ifall du monterar den fel.
Alternativet är ju att lämna den till nån verkstad ...... och pröjsa betydligt mer än vad verkstadshandboken kostar ( 300 kr ca ).
av Martin642
sidhabo skrev:
Martin642 skrev:
Verktygen behöver du inte bekymra dig för. Skruvmejsel ...
Men för att få till det borde du nog investera i en verkstadshandbok. Kan bli riktigt dåligt ifall du monterar den fel.
Alternativet är ju att lämna den till nån verkstad ...... och pröjsa betydligt mer än vad verkstadshandboken kostar ( 300 kr ca ).
Jo en verkastadshandbok kvar vara bra att ha det har du helt rätt i får skaffa det imorn :D

Men det är typ 100% säkert att det är hallgivaren som är paj eller? :)
samma volt hela tiden inget ändrar sig när jag drar runt motorn
Användarvisningsbild
av sidhabo
Martin642 skrev: Men det är typ 100% säkert att det är hallgivaren som är paj eller? :)
M, tror det är ett bra bet :wink: 98 % ....
av Martin642
sidhabo skrev:
Martin642 skrev: Men det är typ 100% säkert att det är hallgivaren som är paj eller? :)
M, tror det är ett bra bet :wink: 98 % ....
Ok får ge mig på och byta den då 8)

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]