Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
inte för att det stör mig... jag tänker inte på det. men folk man skjutsar o så :shock:

förresten, hur skall handbromsen ta? jag justerade den lite förut då den tog lite svagt i toppläget :shock:
Men nu tar den fullt på 3:e hacket. Är det bra elelr dåligt? har testat att rulla bilen när handbromsen är släppt och den skrapar inte i backarna... så är det lugnt att köra så?
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
nu är det ju så att man har pillat lite me 140:n skulle få liv i den idag. Fick hjälpstarta med 745:an då batteriet var dött i 140:n. Och när jag skall koppla på ena kabeln på batteriet ser jag att det läcker vatten :shock: Det liksom droppar från vattenpumpen. så det blir väl att byta den så småning om.
Men det förklarar varför det försvinner lite kylarvatten
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
En sak som slog mig nu... om det blri så lite vatten i motorn att det inte når upp till vattenpumpen (läcker inget) är det farligt? För motorn höll tempen igår när jag kollade utan problem, men tar vattenpumpen skada av det?
Och ja jag skall byta vattenpump, men jag vet inte när jag har möjlighet till det.
Måste ha en körduglig bil, och 140:n tar nog ett tag innan den är körbar :roll:
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
Då har man äntligen fått tummer ur :shock: Har idag varit och inhandlat en vattenpump och glykol till monstret. Skall till Bankerkind troligtvis på Måndag för att byta den sletna pumpen.

Har för övrigt monterat blåa dioder i x-ljusen istället för vanliga lampor. Vart mkt snyggt, dock har jag inga bilder på det...
Men det kommer :P

Ha det
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
igår var tanken att vattenpumpen skulle bytas men det blev inte så då en vacumventil till (vet ej vad) som satt på en av kylarslangarna in till kupén gick sönder o bilen gick varm.
Så idag tog jag bort den o satte ett plaströr istället då jag behöver värmen inne i bilen.

Dock lite kallt att mecka när det är ca -14 grader ute...

Men nu går vinter pulkan igen^^
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
Jahopp då har det hänt igen... Bilen går sönder:/
Var på väg hem från Norrköping igår när oljetryckslampan började på att blinka... stannade och kollade oljan, och vad får jag se? fanns ingen olja på stickan... som tur var var jag nästan hema så morsan kom dit med en dunk.
Men det gick i hela 3,5liter :shock:

Vad gör man? Jag kan inte se något oljeläckage på motorns utsida, blir ingen pöl under när man har stått ett tag.
Brukar för övrigt alltid kolla oljan varje gång jag tankar o sist fanns det "lagom" med olja i maskineriet...

Tips och råd?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Den ryker inte blått när du kör?

Du har inte för tunn olja som "smiter ut"?

Du har inte kört extra hårt så den kan ha tagit mer än normalt?
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
nee men den ryker massa vit när den är kall... Oljan är helt vanlig 5W40
Och extra hårt? i så fall måste jag kört på typ varvstoppet ca 20mil för att oljan skall ta slut.
Nee jag har kört rätt normalt antar jag :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Min -23 har inget ljud när man kör fram&[…]

En annan sitter fortfarande på 3.3.16 :)

Tror jag får ca 0.8 ur min GLT annars vid la[…]

Bromsbelägg

Skulle också köpa ate, erkänt bra.