Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av dalldall
behöver snart byta min bakaxel pga lite ljud men mycket glapp, har diff på den nu, förmodligen slungdiff, finns det även lamelldiff på 740? vad för beteckningar skall jag leta efter, bara klisterlappar eller, dom har ju en tendens att försvinna!
Användarvisningsbild
av siviak
Lappen brukar faktiskt sitta där, fast det är 2 cm med skit ovanpå så man måste veta vart man ska skrapa för att hitta den. Om du står bakom bilen sitter den på vänster sida om diffklumpen, ca 20 cm in från hjulet lite på undersidan av "röret". Beteckningen står längst ner i högra hörnet på lappen. Skrapa försikigt annars går lappen åt helsike, rekommenderar att skrapa så mycket du kan utan att skada o sen spottar du på tummen för att tvätta bort den sista skiten!
av dalldall
då blir det till att ut på skroten o kolla, finns ju en del bilar att välja på!!!! har man diffbroms vill man ju gärna inte byta till utan, bilen är fin och finare skall den bli!!
Användarvisningsbild
av emwtur
har läst någonstans i detta forum att 1041's kåpa är i aluminium !
ta med en magnet till skroten !

/emwtur
Användarvisningsbild
av Sparkz
Aluminiumkåpa kom på alla bakaxlar nån gång i början på 90-talet.
Användarvisningsbild
av emwtur
ok !
blev lite nyfiken på detta själv nu - får krypa in och kolla vad jag har själv !
/emwtur
Användarvisningsbild
av siviak
Alukåpan kom -88B och stannade fram till sista 940in -98. Så mellan 740 -88B och sista 940in är det samma axel!
Köpa en tidig XC90?

Av de tidiga XC90 så är det i princip d[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni?? ser inga bilder?

Felkod ecm-2520

Jag har alltid kört med Biltemafilter och har[…]

Nedan en bild på tändningslåset o[…]