- fre 30 dec 2005, 14:46
Hej,
Jag håller på att bli tokig på ett glapp som jag inte hittar!
Har varit på verstaden tre gånger och de säg
er att vi får vänta och se om det blir värre.
Jag känner av "glappet" i ratten när jag lägger på moment med automatlådan. Sedan måste jag bromsa innan jag kan känna glapppet nästa gång jag lägger moment på drivningen. Jag är rätt säker på att det är på vänster sida. Bilen känns som den var 20 år gammal.
Har bytt övre fjäderbenslagringen som var helt slut utan att just detta fel försvann. (Däremot försvann ett ljud som lät som ett metalliskt "booiijjng" från fjädern.)
Är det styrleder, spindelleder, styrväxel, stötar, drivaxlar, bärarmar eller vad? Kan inte för hand känna några glapp.
Magnus
Jag håller på att bli tokig på ett glapp som jag inte hittar!
Har varit på verstaden tre gånger och de säg
er att vi får vänta och se om det blir värre.
Jag känner av "glappet" i ratten när jag lägger på moment med automatlådan. Sedan måste jag bromsa innan jag kan känna glapppet nästa gång jag lägger moment på drivningen. Jag är rätt säker på att det är på vänster sida. Bilen känns som den var 20 år gammal.
Har bytt övre fjäderbenslagringen som var helt slut utan att just detta fel försvann. (Däremot försvann ett ljud som lät som ett metalliskt "booiijjng" från fjädern.)
Är det styrleder, spindelleder, styrväxel, stötar, drivaxlar, bärarmar eller vad? Kan inte för hand känna några glapp.
Magnus
V70 2.4T -00, BSR PPC steg 3, 3" downpipe, BSR 2.5", Black Diamond, Sachs Performance
V70 XC -01, BSR PPC steg 1, BSR 2.5", Black Diamond
V70 XC -01, BSR PPC steg 1, BSR 2.5", Black Diamond