Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dondave
hej

Skulle behöva lite tips/hjälp med att få loss mina låsmuttrar på min s60. nyckeln är borta och går ej at beställa ny pga av den är gammal. Bilia vill ha 2000 kr för att svetsa på ny mutter och få loss dem den vägen, men jag undrar om ni kan ge mig lite tips på billigare alternativ :oops: . känner ni någon i stockholmstrakten som kan göra detta billigare.. kom gärna med förslagen.

/(Davve
Senast redigerad av 1 dondave, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av eccy243
Dom avdragarna fungerar helt värdelöst. Dom fungerar inte alls utan modifiering av hjulbultarna.
Problemen som uppstår:

1. Aluminiumfälgen "smiter" för tajt om bulten, så man får inte på avdragaren.

2. Om man nu har turen att det sitter en plåtfälg på så är bultarna försedda med en lös roterande ytterring. Så om man får grepp med avdragaren så kommer den bara att snurra med ytterringen.

3. Då kan man göra så att man använder en huggmejsel och spräcker ytterringen, så man får bort den. Problemet som blir då är att bultarna brukar sitta så hårt att hylsan spricker.

Jag har personligen inga bra erfarenheter av dom där avdragarna.
Användarvisningsbild
av CarMan
Vi tar 500:- / hjul & oftast klarar vi att inte göra ett enda märke på fälgarna, men vi garanterat inte att vi inte gör märken på fälgarna. (det blir ju samma pris du redan fått)
av sssljo
Är lite intresserad av tråden och tror inte att det behöver vara så dyrt för en mekanisk verkstad eller någon med ett bra alternativ. Tror att det största problemet som tidigare påtalat att man inte kan köra kaprondellen hur som helst centralt i en storstad.
Användarvisningsbild
av CarMan
kaprondeller ? har du sett hur det ser ut när en låsmutter är monterad i en ALU fälg?
Användarvisningsbild
av Funk
Leta upp den största Volvoverkstaden och fråga efter masterkeysatsen, det borde dom ha till alla modeller. Om inte fråga på nästa... Har dom inte råd att köpa in de 3 satser hylsor som det handlar om (till alla modeller) är det ynkligt..
Svetsa gör man bara om man har dragit sönder nyckeln eller bultskallen.

/Thomas

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]