NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JE Jr
perhall skrev: Kan säga att Volvo är inte glada över att Bilia har en egen lista som har andra priser än Volvos (tror HP och intregrerade stolar kostar typ 500 mer, xenon 6500 istf 5900, met 7200 istf 6900, soltak 10500 istf 9900 etc), dels har den ännu mer fel än Volvos lista som också har en massa fel precis som ni skriver.

Varför inte anställa två bilintresserade 14-åringar som håller koll på det där? När jag var 14 kunde jag alla detaljer och hade märkt fel direkt:)
För att barnarbete är förbjudet i Sverige :) Skämt åsidå så håller jag med dig att med de prioriterar väl andra saker just nu kan jag tänka.

Förstår inte varför Volvo centralt skulle vara arga för att en återförsäljare har egna priser heller?

Cyberlelle: Vilken storlek på fälgarna valde du? Nu vet jag inte hur stor roll sånt spelar för dig, men "grytlocken" finns faktiskt både i 15" och 16" med något olika design. Eller valde du kanske några andra fälgar?

Jag tillhör dem som faktiskt tycker om dessa fälgar, men jag tycker att 15" arna ser ut som 14" pga designen på dem. Be att få kika i broschyren om du inte redan gjort det!

Ja, man kan beställa drivE med alla fälgar utom 18"
av cyberlelle
Jag gillar faktiskt också DRIVe fälgarna, jag tog dock 15" arna av framförallt komfort skäl. Sen så tyckte jag inte att dom såg så farligt små ut på dom bilder jag sett, har dock inte sett dom i verkligheten (det var andra fälgar på vinterdäcken på demobilen). Skulle dom dock se väldigt små ut så kan jag leva med det...
av JE Jr
Nä, men dåså! Jag ville iallafall uppmärksamma dig. :)

Om någon annan läser och funderar vad skilllnaden är så har 15" versionen har en mörk rand på ca 1cm närmast däcket, medans den blanka skivan går ända ut till däcket på 16" varianten. Samt en viss skillnad på "ekrarna" också som gör varken till eller från i utseende tycker jag.
av cyberlelle
Tänkta bara kolla om det är nån som vet hur lång leveranstid det är på en V50 idag. Säljaren säger att det normalt tar ca 2 månader, men under hösten vat jag att leveranstiden har legat på ca 6-7 veckor. Den borde ju inte ha blivit så mycket längre sen dess med tanke på allt som hänt under hösten...
av Ogya
Nja, enligt Volvos bilkonfigurator går det bra att välja 17" till DRIVe. Ser inte varför det inte skulle stämma, då man tagit bort 17" som tillval när man bygger 2.5FT till V70.

Svaret måste vara att marginalen är större på DRIVe. Man ligger ju på 118 g/km för V50 och gränsen är 120 g/km. För V70 FT har man ingen marginal. Den ligger på 9,2 l/100km och gränsen är 9,2. Alltså har man inget att spela med och kan inte tillåta hjul som ger högre förbrukning.

Apropå DRIVe-fälgarna så lär de ha lika lågt luftmotstånd som en skiva. Och bättre än så kan det ju inte bli, inte sant.
av keerik
Jag beställde en ny V50 Drive strax före jul, och det har ju iofs varit en hel del helger osv. Men idag när jag går in och tittar på statusen så står det att preliminär leverans sker V7. Dvs 5 veckor från och med idag.. Så leverans på 6-7 veckor kan nog stämma ganska bra...
cyberlelle skrev:Tänkta bara kolla om det är nån som vet hur lång leveranstid det är på en V50 idag. Säljaren säger att det normalt tar ca 2 månader, men under hösten vat jag att leveranstiden har legat på ca 6-7 veckor. Den borde ju inte ha blivit så mycket längre sen dess med tanke på allt som hänt under hösten...
av bricce
Jag var och köpte en Volvo 1.6 D Drive igår.

Mitt slutpris blev 260000kr med Summumpaket inklusive takspoiler bak, Electric silver metallic, Niv.sensor till larmet, High Performance Ljudanlägg, Sidodörr i laminerat glas, Mugghållare fram, Aut.avbändbar inn.backspegel m kompass.

Fick totalt 27214 i rabatt. Sen får man också tillbaka 10000kr från staten.

Gav dessutom min bil i inbyte, en Volvo V40 classic- 2004 som gått 6600mil. den fick jag 80000kr för, :(

Har någon annan gjort en ännu bättre affär? Eller tycker ni att jag gjort en bra affär? Hyffsad rabatt!

Mvh Magnus
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
80.000 kronor är väl normalt med tanke på att dom ligger runt 100.000 på blocket

Släng gärna upp bilder på bilen sen! :)

/Kalle
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]