NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jocke05
Ær det någon dær ute som upplevt att motorn tappar kraft, dvs under normal kørning så tappar motorn pløtsligt kraft och motorn går inte att få øver 2000rpm trots full gas. Vid tomgång så kommer varvtalet upp i ca 2800rpm vid fullt gas pådrag. Problemet startade før ca 2 veckor sedan och kommit och gått sedan dess men de senaste dagarna har det næstan blivit permanent. Æven från start av bil. Ibland førsvinner kraft førlusten om man stænger av bilen och låter den stå lite før att sen prova igen. Jag køpte bilen bagagnad och enligt service papperna har bilen varit inne før service på samma problem før 2 år sedan. Då har de bara uppdaterat mjukvaran. Har varit på Volvo før att kolla felkoder men de visste inte va det kunde vara med en gång utan ær tvungna att ta in den før vidare och utvidgad felsøkning. Fick inte veta ngt mer av dem, kan dom se om det ær mjukvaru fel genom felsøkning? Nu vill jag mest veta om det ær någon dær ute som upplevt samma eller liknande problem. Evt vad var er løsning?

Bilen det gæller ær:

Volvo V50 2.0 D - 05 modell
Foringer / Bussinger V90 CC

220' km. 2017. Luft bak og aktive støtdempe[…]

AC problem V70 2016 D3

Jag har ingen möjlighet att kunna läsa a[…]

Har du en bild på dina fälgar?

Däck dimensioner

Du har alltså sänkt den med fjädra[…]