Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Akvaristen
Går det montera elstolar från en volvo 960 i en volvo 945? Passar fästen? Räcker det med att man pluggar in 12v i stolen eller finns det någon programvara i bilen eller reglage som är ett måste? Finns det "minne" i elstolarna från volvo 960? vad är det för funktioner på dem egentligen?

Fanns det skinnstolar till 940/960 även utan elektronik?

/Opelägare som vill in i Volvofamiljen/
Användarvisningsbild
av eccy243
Jag vet inte hur infästningen är gjord, men jag skulle tro att det är samma. Iaf om stolen kommer ifrån en 960 -94 eller tidigare.
Jag vet inte heller hur det är med kablarna, om det är fördraget eller ej. Men reglaget som behövs sitter ju i stolen.
I min 960 -92 så sitter de minne i förarstolen. Finns säkert stolar utan också.
Dom elektriska funktionerna är: Längdsjustering frammåt/bakåt. Ryggstödslutning frammåt/bakåt. Sittdynans framkant höjdjustering uppåt/neråt. Och sittdynans bakkant höjdjustering uppåt/neråt.
Ja, det finns stolar med skinn utan elstyrning.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Schema på 960 -95. http://pliki.mojevolvo.pl/volvotechinfo ... n_3_39.pdf (Sidorna 140 och 142. Kommer inte i ordningsföljd, komponentbilderna på 141 och 143 får man leta upp)
Verkar finnas både med och utan minne.
Styrenheten sitter i stolen, så det är bara lite matning som ska till. Jord, två st. plus, en direkt från batteriet och en via tändningslåset. Och så en kabel som ska till diagnosuttaget på stolar med minne. Om det är minne finns det en knapp med "M" på.

Skinn borde finnas på manuella stolar med tycker jag...

Välkommen! Skrota Opeln och känn dig som hemma :D
av alyzzer
Hej! Jag har precis köpt bmw stolar från 05 som är helt el kontrollerade. Tror ni det går att få in dem i 940 så iaf värmen funkar och så jag kan ändra lite justeringar kanske.

Mvh

Är det en volvofälg?

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]

Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]