Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej Emwtur,
Nej,jag tycker inte du är en dålig människa.Bara det fungerar så tycker jag att det var en fin lösning.Så ryck upp dig nu.Hade det varit jag så hade jag gjort som du föreslagit och sluppit problemet.So smile,dont worry be happy.
Nya fel följer nedan;

Okej, So far so god, Alla jordfel åtgärdade och alla lampor funkar fint, Men ! Bilen startar fortfarande inte och beter sig lika dant ..

Any ideas ? :shock:

Tack så mycket för hjälpen än så länge :)
Senast redigerad av 1 MoteX740, redigerad totalt 0 gånger.
ja har inte mätt om det finns spänning, men pumpen i tanken går och alla säkringar är hela :shock:

Har ingen startgas för tillfället för ja bor lite avit så det är en bit över sjön att åka när man ska handla ..
Har testat med att spruta in bensin med spjället öppet men ingen skillnad ..
:shock:

Vad ska man kolla näst ?
det första felet du hade med helljuset tycker jag var klockrent jordfel- och det verkar ju som om du fått fixat det - frågan är ju i så fall om något annat kan ha gått sönder på grund av jord felet - det finns ju en möjlighet att någon av dom andra jordkablarna som sitter i samma jord kontakt har fått ta all ström och brunnit av -
det kanske är långsökt men jag skulle nog ta och känna på alla kablarna som sitter i jordpunkten på skärmen - verkar någon ha varit överhettad/bränd - man brukar märka att plastisoleringen varit smält eller att mittledaren varit glödgad och mörknat i färgen.
om du inte hittar något så ta loss ett tändstift efter att du försökt starta en stund och kolla om det är torrt eller blött !
det borde ge dig en ledtråd om var du skall leta vidare !

/emwtur
Användarvisningsbild
av MoteX740
Okej, ska kolla det imorgon, men hur många sladdar ska sitta på den där plattan ? på min satt bara en sladd ?

Kan man klippa den svarta sladden som går från spridarrelät och koppla den direkt till jord för att va på den säkra sidan ?
Elpriset

2800 kr inklusive alla avgifter. Det kan ju int[…]

Ladd problem Volvo 760

Vad får du för spänning om du m&au[…]

Alla pratar om el, diesel och bensin bilar. Vad h&[…]

Hur håller ni era skivor rena på laddh[…]