Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Det är inte meningen att jag ska bli klar...

Står i kallgarage och skruvar, för att få plats så lär jag öppna porten något och rulla fram bilen litegranna.

Men det uppskattades tydligen inte av grannarna då jag släpper in kalluft i kallgaragelängan så de andra 5 bilarna får det för kallt. Bara att respektera även om jag tyckte att han kunde ha lite översseende då det var första gången och inte direkt något som kommer att ske dagligen.

Imorgon tänkte det vara minus 20 grader så jag antar att jag avvaktart tills på tisdag då jag får ställa mig ute på parkeringen och skruva.

Ska till Gävle på onsdagkväll med den bilen så då lär den vara i körbart skick igen.

/Anders
Användarvisningsbild
av Tomas88
Brainy skrev:
Igårkväll var det tänkt att även kombin skulle få lite kärlek men jag misslyckades totalt med att få av den bakre kofångaren. 4st bultar sitter för trångt till för att jag ska komma åt med mina verktyg. Damen fick med sig en inköpslista idag och ska stanna till på biltema, hoppas det fungerar. Annars så ger jag nog upp.
Varför skulle du av med kofångaren? Eller har jag missat detta?
Kan väl tillägga att det var minus 2 grader i garaget när jag öppnade porten och började så det är inget välisolerat garage utan uppvärmning där jag släppte ut 10 plusgrader i det fria.

Jag håller på och installerar parkeringsassistansen.
Ni får foton av mig när jag är klar, men ungefär så här:
http://hem.bredband.net/poker2/saab/

Pilarna på första fotot i länken, de undre satt det muttrar på för mig då jag har dragkrok. Alla dessa sitter nere i en balk så det var dessa jag hade problem med några inlägg upp.
Det gick riktigt smidigt idag förutom att jag glömde minneskortet till kameran här i datorn :oops:

Nåja, jag är inne och värmer mig en stund nu så jag ska knäppa lite när jag kommer in igen. Dock håller jag redan på och monterar ihop igen så några vidare foton blir det knappast.
Kofångaren sitter på sin plats med p-sensorerna i sig. Lite elkoppling kvar samt skruvar som ska dras åt. Elen tänkte jag spara till en annan dag.

mvh
Anders
F*n du e riktigt händig du Brainy haha. hoppas att MIN kroppen vaknar till liv så ska den och bilet åka biltema.
Hehe tack, men jag kan säga att jag inte kände mig så händig när jag kom ut igen:

Så här såg det ut när jag gick ut igen.
Bild

Över en timme senare:
Bild
Ser ni inte skillnaden? Jag har äntligen lyckats få fast de sista fyra bultarna till dragkroken, det skulle krångla maximalt idag.

Plockar in sladdarna genom samma genomföring som bakljuset använder.
Bild
Bild

Tadaaa
Bild

Känner mig nöjd med att sensorerna smälter in bra mot den svarta listen.
Nu är det bara det elektriska på insidan kvar, det spar jag till en annan dag för nu ska bilen tvättas!
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 78

Det var därför jag funderade på om[…]

Hej! Det är så att jag har en fas 2 d5 […]

Kioskens Volvo 850 R "Ebba"

Tagit ut bilen till sommarn once more :-) Bara at[…]

Gäller tidigare modeller som jag förs[…]