NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ta kort o lägg upp så ska vi hjäla dig att avgöra (kort på den styrenhet du ser & kort på kabel skarven som finns under vänster baksäte
Jag har inte hunnit lyfta bilen och kollat än men jag lyckade få tag i en kontantnota där det stod att att styrenhet bränslepump (PEM) var bytt. Detta gjordes dock 2006-04-20. Detta måste ju varit ett år innan återkallningen gjordes eller? Visste dom om det problemet då och flyttade styrboxen, eller den kanske bara byttes ut?
Som det ser ut så är nog din box utbytt enl det datum som kvittot säger för då monterades dom på samma ställe under bilen sedan när före gående ägare fick kallelsen så visste att han att den var redan utbytt och struntade i att åka in för att få den utbytt en gång till

Åk till din volvo handlare/ Åf och be dom kolla i sitt data system så får du detta åtgärdat före du får drift störningar på bilen som kan orsaka dig onödiga kostnader Volvo står endast för byte av denna styrenhet ej av andra kostnader som kan uppstå tex bärgning

//Gooose
du skulle tagit kort under VB säte, det är anslutningen där vi vill se.
Din bil är inte ombyggd
>Din styrenhet är endast utbytt och åter monterad under bil

Åk till Volvo handlare för att få den utbytt och monterad under Vänster baksäte före problem uppstår

//Goose
Jaha då har jag varit hos min volvohandlare idag och förklarat läget. Men tyvärr så tänker dom inte flytta in den i kupén. Eftersom dom redan bytt styrbox en gång (dock placerat den återigen under bilen) så anser dom att kampanjen är genomförd. Jag tycker inte detta är klokt. Skall gå vidare med detta direkt till volvo.
kontakta volvo i göteborg o förklara läget
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]