NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lampan
Hej å hå!

(Jag vet att detta ämne förekommer i andra trådar...men jag kör såhär iaf så får vi förhoppningsvis en nystart på ämnet. (Ber om ursäkt i förhand om någon tycker jag stökar till det i tråden.))

Nu ska familjen skaffa ny bil. En V50 med automat och maxpris ca.130K har vi tänkt. Inte gärna äldre än 05 heller...

Nu vill man ju såklart gärna ha tips om både gott och ont i denna modell, vilket motoralternativ ni skulle rekommendera, , när kommer de stora servicarna med rembyten osv, vilka priser ni tycker verkar rimliga och inte minst vad det är vi bör tänka på innan vi slår till..ni vet fel brister man ska se upp med...

Är detta ens en bil värd att satsa på?

Må gott och tack på förhand till er alla!
Lampan
av specos
Jag köpte min V50 Flexifuel 11000 mil -06 osedd och är nöjd.
Negativa är korta serviceintervaller och lite halvbrummig motor.
Men jag är kanonnöjd. En så pass ny bil skall inte ha så många brister...
Användarvisningsbild
av henka35
Lampan skrev:Hej å hå!

(Jag vet att detta ämne förekommer i andra trådar...men jag kör såhär iaf så får vi förhoppningsvis en nystart på ämnet. (Ber om ursäkt i förhand om någon tycker jag stökar till det i tråden.))

Nu ska familjen skaffa ny bil. En V50 med automat och maxpris ca.130K har vi tänkt. Inte gärna äldre än 05 heller...

Nu vill man ju såklart gärna ha tips om både gott och ont i denna modell, vilket motoralternativ ni skulle rekommendera, , när kommer de stora servicarna med rembyten osv, vilka priser ni tycker verkar rimliga och inte minst vad det är vi bör tänka på innan vi slår till..ni vet fel brister man ska se upp med...

Är detta ens en bil värd att satsa på?

Må gott och tack på förhand till er alla!
Lampan
Motormässigt så får du ju 2.4 , 2.4i och T5 i automat för de pengar som du vill lägga ner.
Den bästa motorn anser jag vara 2.0D men den kommer först nu med powershift (automat).
Ang. fel så har V50 varit ganska så förskonad från större bekymmer utan det är nog det gamla vanliga som skick, servicehistorik och miltal som du behöver titta efter. Dock bör du ju undvika 2004:orna eftersom de var först ut på marknaden.
Ang. kamrem så är det 16000 mil eller 8 år på Volvo 5:orna. Annars är det en större service vid varje 6000 mil då stift och luftfilter även byts.

Lycka till!

//Henrik
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]