Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av totte940t
Tja har en 940t som helljuset dött på.. körde en kväll och skulle sätt på helljuset och då blev allt svart :???:
Jag har bytt lampor, kollat säkringar, mätt säkringarna och där var ingen spänning, byt relä, byt ljustutan. ända kvar som jag kan tänka mig skulle var kabelbrott lr jordfel.

är de någon som kan hjälpa mig vore jag tacksam
Användarvisningsbild
av Sparkz
Ok, bara för att klargöra: Halvljuset funkar, men inte helljuset, inte ens ljustutan. Och ingen spänning på säkring 17 och 18. Stämmer det?
Vilket relä har du bytt? "N" i reläplaceringen är till helljuset. Titta på sidorna 50 och 51 här: http://pliki.mojevolvo.pl/volvotechinfo ... n_3_39.pdf
Felet måste isf finnas mellan 56a på ljusomkopplaren (3/5) och säkringarna 17-18, via relät (2/50).
av totte940t
ja de stämmer bra.. relä 2/50 är bytat.
jag får kolla på de då. något annat du kan tänka dig annars?
tack för elschema
Användarvisningsbild
av Sparkz
Kolla om det finns ström till relät, stift 30. Klickar det i relät när du sätter på helljuset?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Mhmm... 15/1 är en plusplint. Vad jag minns brukar den sitta längst till höger under instrumentbrädan. Ta loss handskfacket så borde du hitta den där, längst upp i hörnet. Antagligen är det bränt där eller nåt.

Nedan en bild på tändningslåset o[…]

Piggare vid låga varv, där kompressorn […]

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ari[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni??