Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej !

Jag har en xc90 t6 summun -05 som slutade att köra igårkväll i kylan... blev lite nervös i kylan, men det kändes ganska skönt att kunna ringa "assistans" som kom och hämtade bilen på en halvtimme, och satte mig i en lånebil direkt. De ursäktade att de inte kunde fixa en xc90, kl åtta en lördag kväll. bra service :D

Hur som helst så drar inte bilen när man gasar längre, utan varvar bara så fort man trycker på gasen! stänger man av bilen och startar igen, så kan man lägga i "D" eller "geartronic" och om man knappt petar på gasen så kan man rulla igång och då växlar den, men så fort man trycker på gasen så bara varvar den!

Undrar om någon har varit med om samma sak, och om det var dyrt eller gick på nån garanti..... :roll:

bilen har gått ca 15t mil nu, fullservad, servade sist vid 14tmil och då servade dem växellådan !!

Hoppas på nån som kan tipsa !
dom servade den? varningsmeddelandet blinkade till ett par gånger innan jag lämnade in den, och då bytte de något, kommer inte ihåg vad det var och har alla papper i bilen spm står på verkstan och de kollar nog inte på den förren tidigast onsdag...

borde ju vatt någon mer som har råkat ut för samma sak eller kanske vet vad det kan vara.. hoppas det går på nån garanti... ??:-/
jonathan skrev:dom servade den? varningsmeddelandet blinkade till ett par gånger innan jag lämnade in den, och då bytte de något, kommer inte ihåg vad det var och har alla papper i bilen spm står på verkstan och de kollar nog inte på den förren tidigast onsdag...

borde ju vatt någon mer som har råkat ut för samma sak eller kanske vet vad det kan vara.. hoppas det går på nån garanti... ??:-/
Anledningen till att folk frågar vad de gjorde med lådan är att de normalt inte ingår någon service av automaten, inget oljebyte eller så. Vet du vilken varningslampa som blinka? Var det en röd eller gul lampa?
Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]

Det enda relativt säkra motorvalet är 5-[…]

Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det e[…]

Det är ecm och cem som tappat synkroniseringe[…]