- fre 02 jan 2009, 17:08
Har ett problem, det började med att min v70 stått i ca 6månader pga 2á i besiktning (ABS problem) men nu skulle jag ta tag i detta, det började med att låset på förarsidan var trasigt (bara nyckelhål på förardörren inga andra dörrar)provade fjärren men batteriet var dött ,kom inte in i bilen för att låsa upp huven och fick inte upp huven för att ladda batteriet så att det skulle gå och öppna med fjärren,efter konsultation från en fackman så fanns det 2 alternativ : bryta sönder grillen för att komma åt låsvajrarna eller krossa rutan, jag valde grillen ! efter ca 45 minuters sökande efter vajrar till huvlåsen gav jag upp och ringde fackman nr 2 som talade om att det inte gick via grillen utan om man underifrån sträckte upp handen i vänstra hörnet så skulle man komma åt låset, och det funkade till min stora glädje, jag satte på startkablar och bilen fick ström och fjärrlåset funkade,allt väl så långt men nu till nästa problem, jag startade bilen plockade ihop alla verktyg lade dom i bilen på passagerar sidan, slog igen dörren och till min fasa hör jag billåset slå till !!! motorn stod och brummade och spann men dörrarna låsta ! jag hämtade extranycklarna men det funkade inte att låsa upp med fjärren ! nu till min fråga : går det inte att låsa upp med fjärren när nyckel sitter i tändningslåset och tändningen är påslagen ? har provat byta batteri i fjärren utifall det var slut men med samma usla resultat.
ps : bilen är billig just nu.
//Lasse
ps : bilen är billig just nu.
//Lasse