NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RyssenR
Ryckte säkringen till ABS-pumpen på min V50 T5 AWD då slutade antisladd, abs och antispinn att fungera, bra tänkte jag då vet jag det och satte tillbaka säkringen och då fungerade antispinn och abs som vanligt men i färddatorn står det "antisladd tillfälligt avstängd". Det är ju iockförsig ännu bättre men om man nu vill ha tillbaks antisladden är det bara att nolla felkoderna då?
av RyssenR
Klart att jag har tryckt på knappen, den får man trycka på varje gång man startar bilen för att stänga av antispinn den stänger ej av antisladd!
av JerryAhlqvist
Vid fel på antisladdsystemet, smmuts som kommit in i sensorn, ivägen för sensorn, någon oväntad händelse så får man det här meddelandet... Det är bara att slå av bilen, vänta tio minuter och sedan vrida på tändningen igen...

Om problemet kvarstår så syns meddelandet givetvis fortfarande..
av Gazze
Tänkte precis ställa frågan själv -trist att köra omkring med antisladd när man vill gasa lite....Precis när det roliga börjar så lägger sig "sk**en" i min körning men nu finns det hopp då.......// Gazze
Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

Ja, jag ser nu att det ska finnas en skidlucka i m[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]

För det krävs någon form av mjukva[…]