Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CoqRouge
sicnarf skrev:Jag skulle rekomendera dig att testa"Bars Leaks" för att täta kyläckaget.Det ett fantastiskt hjälpmedel som faktist fungerar.Googla lite på det så kan du läsa om det.Biltemas kyltätning för 39.90 är bara skit medan Bars leaks för 149 som finns på Mekonomen tex,fungerar alltid,jag lovar dig.
Problemet med dessa produkter är att de kan täppa till hela kylsystemet om det finns skit i rören.
av Ur4
Har hittat en orsak till läckorna. I expansionskärlet av plast fanns en liten spricka som utvidgade sig när systemet blev varmt (när det det är kallt läcker det inte). Har tätat med silicon.

Sen läckte en gummiledning in till värmeelmentet (liten spricka på ovansidan som inte syntes underifrån). Ordnat.

Sen hittade jag ett rosthål under vindrutans gummilist där vatten rann ner. Tagit bort rost, lackat och glasfiberspacklat.

Sen la jag en silicon rand runt takluckan tills vidare då Volvo inte hade någon ny list inne och skrotarna inte hade någon bra list.

Så nu får vi se om det räcker :???:

Gott nytt År!
av Ur4
Tack Sicnarf. Men det är helt tack vare svaren man får på Forumet som man kan gå vidare med problemen.

Tror faktiskt att det fungerar nu. Har inte fyllt på mer i kylaren och det är torrt på golvet :P
Värme i kupén laddhybrid

Det är en T8 -22 med elvärmare

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]