...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Det går uppenbarligen inte att köra bil i mörker söder om Dalälven :evil:

Körde de fem milen till Örebro, på motorvägen var det många mötande som inte bländade av trots att jag bländade av mina då deras bländade mig.

Allt för många bakomvarande bländade inte av förrän de var mycket nära. En kille som alla gånger körde snabbare än 150 tyckte inte att han behövde blända av alls under tiden han kom ikapp och körde om mig. Så när han passerat fick han således mina 520watt i nacken under några sekunder, det enda han verkade tro var att jag var en civilare och körde efteråt väldigt långsamt. Bilarna framför fortsatte han att blända.

På landsvägen så bländar alla av kilometer i förväg istället för när de faktiskt blir bländad av mig vilket får till resultat att vi kör en halv minut i mörker.

Helljus etikett (så här gör vi norr om Dalälven):
Vid möte - Blända av när det andra fordonets ljus börjar bli irriterande och om det andra fordonet bländar av tidigare än detta så bländar du självklart av i samma stund då det ska tolkas som att dina ljus irriterar den andre föraren.

Vid framförvarande trafik: Här gäller sunt förnuft, når dina ljuskäglor fram till bilen framför så störs föraren antagligen av det. Ser du reflexer från hans bak så är det för sent.
Användarvisningsbild
av Ticken
Carina skrev:Haaa!!!! Idag har jag varit en tvättäkta PMSkossa!!!!
Stannade vid ett rödljus idag och en bil hamnade bakom mej...det slår om till grönt, men eftersom jag inte är RallyKalle varje dag kom jag inte iväg med svarta däckspår och gummiryk så slänger sig bilisten bakom mej på tutan...DET är det värsta jag vet!!!! :evil:
Resultatet blir att jag håller hstigheten (50) på pricken.... med bakomvarande bil halvvägs upp på min dragkrok... att tillägga går det inte att köra om på den sträckan hehehe.... (brukat ligga i 70 där vanligtvis)
Svänger ut på en större väg där det är 70...fortfarande ingen omkörningschans för det är 2 filigt i mötande fält.... Jag ligger i 70...precis.... (normalt 90)

Det som i detta fallet retar mej så vansinnigt är att bara för att det precis slått om till grönt finns det ingen som helst anledning att slänga sig på tutan för att inte framförvarande inte rullar DIREKT!!!!

Under hela denna färden som är ca 2 km hade jag denna lilla gröna Skoda Fabia hängande på dragkroken och gubben hängande över ratten....kunde riktigt se hur det rök ur näsan på honom

:lol:
När jag senare svänger av slängde jag en blick mot honom och där satt han minsann och "vinkade" Tror han var amputerad...såg bara ett finger...... (B)
Nu måste jag bara säga en sak... Jag tycker INTE att du var en pms kossa utan att du gjort 100% helt rätt. Jag blir själv helt j*vla skogstokig när folk ligger och pressar en bakifrån.
Om man kör 30 på 50 stäcka. Då kan man ju visa lite snällt att det är dags att öka, men kör man 50 på 50. Då har man inget att bråka om.. Sen har han tillråga på att mage att visa finger.
Morr.. Blir så förbannad när jag läser sånt här. Folk är ju totalt dumma i huvudet.

/Turbo+
Användarvisningsbild
av Carina
:lol: Tack Turbo!!!
Hade han inte tutat hade jag kört på precis som vanligt, men just att tuta gör mej riktigt ilsk...ok om jag missat ljuset helt och hållet...då kan man "dutta" lite på tutan. Det har man ju fått göra nångång mär Gustav 73 har varit ute och vädrat lacken på sin gamla Amazon eller så :D
Carina skrev:Haaa!!!! Idag har jag varit en tvättäkta PMSkossa!!!!
Stannade vid ett rödljus idag och en bil hamnade bakom mej...det slår om till grönt, men eftersom jag inte är RallyKalle varje dag kom jag inte iväg med svarta däckspår och gummiryk så slänger sig bilisten bakom mej på tutan...DET är det värsta jag vet!!!! :evil:
Resultatet blir att jag håller hstigheten (50) på pricken.... med bakomvarande bil halvvägs upp på min dragkrok... att tillägga går det inte att köra om på den sträckan hehehe.... (brukat ligga i 70 där vanligtvis)
Svänger ut på en större väg där det är 70...fortfarande ingen omkörningschans för det är 2 filigt i mötande fält.... Jag ligger i 70...precis.... (normalt 90)

Det som i detta fallet retar mej så vansinnigt är att bara för att det precis slått om till grönt finns det ingen som helst anledning att slänga sig på tutan för att inte framförvarande inte rullar DIREKT!!!!

Under hela denna färden som är ca 2 km hade jag denna lilla gröna Skoda Fabia hängande på dragkroken och gubben hängande över ratten....kunde riktigt se hur det rök ur näsan på honom

:lol:
När jag senare svänger av slängde jag en blick mot honom och där satt han minsann och "vinkade" Tror han var amputerad...såg bara ett finger...... (B)

Håller med jag åxå.
Har jag nån som ligger å naffsar på draget då brukar jag antingen bara tända dimljuset (brukar få ett bra resultat) om nu inte de funkar brukar jag bromsa in lite (just så bromsljusen tänds )
En gång har jag nitat,och fått bakomvarande i skuffen 8)
Men va gjorde de när han fick betala min rostiga baklucka hehe.

Nää vi måste vara kompisar i trafiken å vissa respekt.
Spola bakrutan är ju också ett sätt om någon är för nära..

Jag har börjat bli lite irriterad på folk som inte blinkar vänster i rondeller, det hjälper faktiskt !! (ja, jag vet att man inte behöver blinka vänster)
Men värst är ju dem som blinkar vänster HELA vägen ut, dvs de blinkar aldrig höger utan när de kör ut ur rondellen slutar de blinka vänster. Skärpning !

/M
Njae just i rondeller skulle jag säga att det är värre att blinka vänster ut ur rondellen än att inte blinka alls... men du kanske tänker rent allmänt?

Något annat: var och handlade på ica maxi häromdagen, kör ut från parkeringen och ska svänga höger och blinkar (så klart :wink: ), och försöker se över busken till höger om det kommer någon. jo, minsann det gör det, nämligen en ~20 årig tjej med mp3 och mössa nerdragen och blicken någon meter framför sig, som helt sonika går rakt ut i vägen utan att överhuvudtaget titta sig runt, hur kan man som tänkande individ göra något sånt??!?!? (S) Förstår faktiskt inte det. Hon har säkert ett jobb som vanliga människor, hon har vänner, familj - men hur länge till?

/M
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 552

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]