Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mrEasywin
Jag har problem med bakrutetorkaren. Den rör sig föga inte om man inte "hjälper" den fram och tillbaka. Om jag smörjer axeln med 5-56 så funkar det en dag och sedan så kärvar det igen. Om jag fattat saken rätt går axeln till torkaren i ett "plaströr" som i sin tur sitter i en gummipackning. Plaströret i fråga tycks ha spruckit och jag misstänker att det är det som är orsaken till att det kärvar. Det vill säga det hamnar loads of crap på axeln och det får prylarna att kärva ihop.
Någon som har erfarenhet av detta problem? Finns plaströret att köpa och vilket artikelnummer i.s.f?
Användarvisningsbild
av mrEasywin
OK, men tror du det hjälper trots att plasten runt axeln spruckit? Eller ska den inte omsluta hela axeln? Det ser i.a.f ut att hamna väldigt mycket skit på axeln just där den inte är täckt.
Användarvisningsbild
av #27
mrEasywin skrev:Lika bra att åka och köpa nya clips till inredningen på bakluckan innan man börjar...
Bra tänkt där men plocka bort panelen först för det händer att plasten spricker i panelen vid dom övre clipsen och då kan du köpa rep.sats samtidigt som clipsen.
Användarvisningsbild
av mrEasywin
#27 skrev:
mrEasywin skrev:Lika bra att åka och köpa nya clips till inredningen på bakluckan innan man börjar...
Bra tänkt där men plocka bort panelen först för det händer att plasten spricker i panelen vid dom övre clipsen och då kan du köpa rep.sats samtidigt som clipsen.
Jag har redan monterat renoveringssatsen då jag lagade förra ägarens misslyckade solarplexiusmontering. Lite synd att det inte kärvade redan då...
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]