Travolta skrev:soderb skrev:Hej alla som fått leverans av XC60, är ni nöjda med eran bil!?? Skall hämta min XC60 nästa vecka så jag börjar bli lite fundersam om ni inte är nöjda med era bilar eftersom det är så tyst om XC60!
Got nytt år på er alla!
/soderb i Västerås
Se tystnaden som något bra, det är folk med problem som rusar till forumen och gör sig hörda :)
Hej!
Travolta har helt rätt, sällan skriver man i trådarna när något är bra.
Jag har kört 75 mil med Xc'n änsålänge och har en förbrukning som ligger på 0,89 l/mil (enligt färddatorn) och är kanonnöjd! Bilen har levt upp till mina förväntningar vad gäller det mesta. Tyst kupé, outstanding komfort och ett härligt småvrål ifrån motorn när man trycker på gasen. Ligger man och kryssar på landsväg är det knäpptyst. Jag gillar även den lite styvare fjädringen den gungar inte så mycket XC90 tex. Sen är den givetvis tycker jag väldigt snygg både utvändigt och invändigt. Ångrar inte köpet en sekund!
Men jag måste även trycka på att växellådan beter sig lite underligt om man kör i ca 50 km/h, den vill gärna ligga och "fjela" imellan 4'an och 5'an hela tiden. Sen å andra sidan så måste ju bilen växla någon gång. En annan grej om man vill köra växelväljar läget själv så har man i slutändan inte så mycket att säga till om ändå, för bilen vill hela tiden växla ner fastän den hade orkat att ligga på lite lägre varv. Det visar sig utmärkt om man ligger på en 70 sträcka och vill ha upp bilen i 6'ans växel, vilket inte funkar. Så att föra spaken till höger känns precis som att ha den i Drive ändå. Eller så har jag missförstått det läget.
Måste även för övrigt säga att lådan växlar väldigt mjukt och fint, både tex in och ut ifrån rondeller.
Bifogar några mobilbilder: