Frigge, det står i artikeln att bl a topplockspackning och bakre hjullager har bytts på Subarun. Jag betvivlar inte att den har gått i princip felfritt i 80.000 mil, Subaru bygger väldigt slitstarka bilar. Min farsa hade en ny Legacy på 90-talet, gick 5.000 mil på tre år och inte (INGET!) behövde göras på den, inte ens ett glödlampsbyte. Kan tyckas självklart, men ingen Volvo som jag, brorsan eller farsan har ägt har lyckats upprepa bedriften. Jag har haft en -04:s V70 och kör nu en -04:s S40N, farsan har haft ett par 240 på 80-talet, brorsan en V70 -01.
Man måste hålla ett öga på rosten på japaner, men det gäller väl alla bilar utom möjligtvis Audi. Här uppe i norr är rosten inte något stort problem, jag bryr mig mer om att bilen ska starta varje morgon och inte börja strula i tid & otid. Hellre 30.000 problemfria mil i en lätt rostig Subaru än strul var 500:e i en skinande blank Volvo ...
