Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ni som har HP stereo, har ni provat att använda "fader" mellan fram och bak?
Har kanonljud fram, men bak, herregud låter som nån gammal transistorradio... Fick en V50 lånebil idag och med den HP stereon är det samma tryck fram som bak... Är det fel på mina högtalare lr ska det va så på V70?

/Valle

edit: har provat massa olika inställningar med equalizern.
av V70Mrjim
Det är lika i min bil med HP-stereon. Tror de gjort så för att basljudet sprider sig på annat sätt än diskanten. Ljudet bak är jättebra, men som sagt utan bas.
Användarvisningsbild
av henka35
V70Mrjim skrev:Det är lika i min bil med HP-stereon. Tror de gjort så för att basljudet sprider sig på annat sätt än diskanten. Ljudet bak är jättebra, men som sagt utan bas.
Det är därför man ska ha subwoofern :-)-)
//Henrik
av tunnis
Eller slänger ut hela skiten coh monterar riktiga högtalare (kit-system) fram och bak som matas via ett 600W steg :twisted:
Har man sedan dessutom monterat en slimline baslåda bak blir det riktigt bra.
av riha
jag är nöjd med ljudet i min bil iaf med HP, jag har dock int tnkt på att fada bak oc bara lyssna på det. Kör jag det med 0 (neutralt ställd fadin) så ger det riktigt bra ljud med bra bas. Kave har baslådan och visst gör det skillnad, men jag är ändå nöjd med HP om man jämför med standard högtalarna jag hade i min föra v70.
Användarvisningsbild
av Brainy
Ändrade rubriken så den blev mer informativ och förhoppningsvis gör att du får fler som går in i tråden och svarar.
valle08 skrev:Ni som har HP stereo, har ni provat att använda "fader" mellan fram och bak?
Har kanonljud fram, men bak, herregud låter som nån gammal transistorradio... Fick en V50 lånebil idag och med den HP stereon är det samma tryck fram som bak... Är det fel på mina högtalare lr ska det va så på V70?

/Valle

edit: har provat massa olika inställningar med equalizern.
Har du inte möjlighet att ändra från tex dolby prolog /3 ch /2 ch Om du har det sätt den i 3ch och kolla ljudet bak/fram igen

För har du den i dolby läget så kommer det gött ljud fram och sopigt i baksätet

Har själv samma "fenomen" i V70 N kan detta vara samma i denna modell

//Goose
gooose skrev: Har du inte möjlighet att ändra från tex dolby prolog /3 ch /2 ch Om du har det sätt den i 3ch och kolla ljudet bak/fram igen

För har du den i dolby läget så kommer det gött ljud fram och sopigt i baksätet

Har själv samma "fenomen" i V70 N kan detta vara samma i denna modell

//Goose
Som tur är slipper vi dolby tramset med High Performance :)

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!