Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av patrix
Fan asså. I morse när jag kom till bilen så hade nån snorunge brutit upp tanklocket och jag kunde se att det fattades en halv tank bensin. Jag har har levt i tron att det inte går att slanga ur bilar av min modell, men tydligen var det fel.
Vet Pettson eller någon annan guru här hur det egentligen ligger till? Vilka modeller, om några, har skydd mot slanging? Kan dom ha skadat tanken på något sätt när de slangat? Kan man eftermontera nåt slangningsskydd? Jag var på Biltema och köpte ett låsbart tanklock idag för ungjävlarna kommer ju garanterat tillbaks...

Jag har läst att en metod som använts på nyare bilar som inte kan slangas är att man helt sonika borrar hål i tanken på undersidan...

Jag är rätt trött på ungar som snor och sabbar just nu. För några månader sen snodde dom vingen som sitter på bagageluckan. Suck. John Travolta har ju förklarat vad som gäller i Pulp Fiction - "You dont mess with a mans vehicle. That's against the rules.". Det var skönt att skriva av sig. Sympatisvar mottages tacksamt... :cry:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Så jäkla tråkigt när sånt händer.
Vet att Biltema också har någon sk tankspiral som man trycker ner i röret:
Bild
Art nr: 33-590

Ett alternativ är ju att montera ett larm med en brytare till tankluckan.
av sssljo
Jag tror personligen att en bössa borde stå på pappas önskelista till nästa jul.... Skämt och sido så funkar spiralen som sätts i nerloppet till tankpåfyllningen. Den hindrar bovarna ifrån att få ner slangen till bränslet, tyvärr kan det ju komma följdproblem som skadegörelse på bilen förövrigt. Tycker att detta är skit, att inte folk kan låta ens grejer vara ifred.
av *pettson*
patrix skrev:Fan asså. I morse när jag kom till bilen så hade nån snorunge brutit upp tanklocket och jag kunde se att det fattades en halv tank bensin. Jag har har levt i tron att det inte går att slanga ur bilar av min modell, men tydligen var det fel.
Vet Pettson eller någon annan guru här hur det egentligen ligger till? Vilka modeller, om några, har skydd mot slanging? Kan dom ha skadat tanken på något sätt när de slangat? Kan man eftermontera nåt slangningsskydd? Jag var på Biltema och köpte ett låsbart tanklock idag för ungjävlarna kommer ju garanterat tillbaks...

Jag har läst att en metod som använts på nyare bilar som inte kan slangas är att man helt sonika borrar hål i tanken på undersidan...

Jag är rätt trött på ungar som snor och sabbar just nu. För några månader sen snodde dom vingen som sitter på bagageluckan. Suck. John Travolta har ju förklarat vad som gäller i Pulp Fiction - "You dont mess with a mans vehicle. That's against the rules.". Det var skönt att skriva av sig. Sympatisvar mottages tacksamt... :cry:
Tyvärr är det ju så att man bryter upp locket och sabbar. Det finns inget skydd orginal, och få modeller på bilar har ett bra skydd orginal. Men en spiral fungerar alldeles kalas oavsett vilket.
Låsbart tanklock är ju även det en försäkring. Menar dom blir inte så glada efter att ha tagit sej förbi luckan, locket och sen dessutom hittar en spiral. :lol:
Men det är ju så att idioter går inte att stoppa. Visst finns det dom som borrar i tanken, men då lär det inte vara några försäkringsproblem. Menar du har fixat ett lock, en spiral och nån jävel bryter allt för att sen borra i tanken. Då har man gjort vad man kan.
Nästa sak är avskjutning av folk för att förhindra att det ens överhuvudtaget händer alls.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Fått min slangad en gång, efter det så bytta jag till låsbart tanklock och senare ställdes en full neverstop-dunk bredvid bilen. Vilken sedemera försvann naturligtvis. Men som jag ser det så är det inte mitt fel om de hällde i min dunk med riktig maskinavfettning i nån bil.
av Larzan
Marlboroman skrev:Fått min slangad en gång, efter det så bytta jag till låsbart tanklock och senare ställdes en full neverstop-dunk bredvid bilen. Vilken sedemera försvann naturligtvis. Men som jag ser det så är det inte mitt fel om de hällde i min dunk med riktig maskinavfettning i nån bil.
Riktigt bra tips! Tack.
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]