Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

perhall skrev:Det går att få på alla V70/XC70II. Min är från första produktionsveckan och har blivit uppgraderad, kan göras på alla Volvo-verkstäder mot en rimlig kostnad. Inte så snygg grafik men mycket praktiskt när man har PDC fram och back. /PH
möjligen är den bil från första strukturvecakn, men inte från första produktionsveckan. det har jag svårt att tro (vad har du för schassi NR)
CarMan skrev:
perhall skrev:Det går att få på alla V70/XC70II. Min är från första produktionsveckan och har blivit uppgraderad, kan göras på alla Volvo-verkstäder mot en rimlig kostnad. Inte så snygg grafik men mycket praktiskt när man har PDC fram och back. /PH
möjligen är den bil från första strukturvecakn, men inte från första produktionsveckan. det har jag svårt att tro (vad har du för schassi NR)
chassnir = ingen aning, orkar inte gå ut och kolla... vad är en strukturvecka? Det var den första V70II som levererades hos min åf, så tidig är den i alla fall... men det är möjligt att det finns någon tidigare V70II som inte kan uppdateras gällande PDCn...

För min del tycker jag att PDC-grafik är kanske rolig men inte så meningsfull om man bara har bak, om man har både bak och fram så hänger ju fram-varnarens ljud inte med när man backar och kör fram - det gör däremot grafiken, som ger en bra överblick. /PH
strukturvecka är en benämning på när man ändrassker på fabriken. efter vecka 08 47 tillexempel så är bilarna på ett vis, o det som byggs före är på ett annat vis.

om du har den första bilen som levererades från din återförsäljare, så kan jag lova dig att det byggs bilar flera månader före din bil. du har säkert nått på 1000 i schassi numer.

själ kör jag en V70N T5 man schassi NU 282 den är inregistrerad 1999-11-25 (första kundbilarna levererades nån gång i mitten på januari 2000)

jag har ingen aning om hur många veckor man buggt bilan när min rulla av bandet.
Jag har försökt få min uppdaterad, då jag tycker det känns billigt med endast pip.
Dessutom är det lite svårt att hänga med när det växlar mellan fram/bak.
Min lokala Bilia-mek hävdar dock att senaste version finns i bilen enl vida.

Kan chassinr 407 vara orsaken ?
Ja det är från en viss strukturvecka detta går. uppdaterar man nu får man även någre till funktioner, vad det nu var, mins inte riktigt

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]