Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jocke S.
Satt å kollade i Bosch-katalogen och såg att dom rekomenderar stiften "Super 4" WR78.
Är det någon som har erfarenhet av dessa stift på denna eller likn. motor?
Användarvisningsbild
av Jonte_83
Maxwell skrev:
Jonte_83 skrev:Du kan även köpa biltemas stift, kostar 90 kr för 4 st. Det är samma sak som volvo orginal.
Och det kan jag säga dig att det är det absolut inte!
Däremot håller inte Volvos stift samma kvalitet som de haft tidigare så vill man ha bra tändstift så är det Bosch som gäller.

//Maxwell

Tackar, där ser man. Man lär sig nåt nytt hela tiden.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Maxwell du menar alltså att Biltemas stift är dåliga? Rätt uppfattat?
De har väl olika typer av stift också? Är alla dessa dåliga? Vad är det som är dåligt med stiften?
Har aldrig testat Biltemas stift så jag vet inte, men ska snart byta stift på min bil så jag är nyfiken.
Användarvisningsbild
av Maxwell
Tomas88 skrev:Maxwell du menar alltså att Biltemas stift är dåliga? Rätt uppfattat?
De har väl olika typer av stift också? Är alla dessa dåliga? Vad är det som är dåligt med stiften?
Har aldrig testat Biltemas stift så jag vet inte, men ska snart byta stift på min bil så jag är nyfiken.
Biltema kan man diskutera i all oändlighet utan att komma fram till någon vettig slutsats och visst har dom både bra och mindre bra saker. Men att deras tändstift skulle vara samma som säljs hos Volvoåterförsäljaren ser jag som en osanning. Var sedan du eller någon annan köper era stift bryr jag mig inte det minsta om, skulle däremot själv aldrig köpa exempelvis tändstift från Biltema men det får stå för mig.

//Maxwell

Hej igen! Honat cylindrar bytt kolvringar och vevl[…]

Visa din semesterbil(d)

Nästa tur, stop München och Salzburg inn[…]

Bromsvätskebehållare

Var sitter bromsvätskebehållaren p&arin[…]

Elpriset

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8MWJE/rege[…]